Нашата образователна система търси възможност да бъде все по адекватна. Това каза служебният министър на образованието Галин Цоков в предаването "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

"Опираме основно пак до учебните програми и тяхната голяма претовареност. Това, което направихме е да търсим възможност по нов начин да се структурират учебните програми. Те да не са фиксирани върху самото знание, а по-скоро върху формирането на компетентност върху учениците", обясни министърът.

По думите му това ще даде възможност акцентът да се пренесе от усвояване към формиране на умения, което е много важно за съвременното образование.

"Външното оценяване след 4-и клас обхваща може би най-голям брой деца - над 53 хиляди ученика бяха на двата изпита. Мисля, че те преминаха успешно. Има определени проблеми по отношение на една от задачите. Децата трябваше да сметнат нощувките и хранодена на тридневна екскурзия. Мисля, че не ги е затруднило толкова много", коментира още Цоков.

"Смисълът на промяната в нашата образователна система е тя да бъде насочена повече към формиране на умения за живота, а не само за даване на теоретични знания. Те са основата, но на базата на тях трябва да се изгражда отношение на децата към живота около тях", обясни той.