Министър Вълчев с важни данни за заразените с COVID-19 учители
Учениците боледуват по-малко, очевидно и по-малко се заразяват, обясни той
„Имаме близо 90 учители, които са заразени към вчерашна дата, от 90 хил. професионална група. 0,5% са карантинираните ученици, взаимодействали с други заразени лица в училище или извън него“. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев във връзка с епидемичната обстановка в хода на учебната година.
„Ситуацията е нормална, просто се натрупват случаи. За една част от учениците и учителите, които бяха карантинирани първите дни на учебната година, вече изтече 14-дневният карантинен период. Можем да кажем, че процентът на учениците, които са заразени е два пъти и половина по-нисък от общия брой заразени от населението. Това е нормално. Учениците боледуват по-малко, очевидно и по-малко се заразяват. При учителите е малко по-висок процентът“, обясни Вълчев.
Образователният министър увери за пореден път, че не се предвижда цялостно затваряне на образователната система, защото няма причини за това.
„Ще има прагови стойности, но те ще бъдат много по-високи от сегашните. Много се надяваме да не ескалира ситуацията. Най-вероятно ще има повишение на броя на заразените през следващите месеци, заради застудяването на времето както и факта, че повече време ще прекарваме в затворени помещения. Надяваме се да няма бум в страната“, подчерта още министърът.
Той припомни, че училищата имат готовност да превключат на обучение в електронна среда, ако епидемичната обстановка в страната се влоши, включително и заради сезонните вируси.
Според Вълчев, при публичния дебат за маските в училище се е чул много повече гласа само на една част от родителите.
„От другата страна имаме едно мълчаливо мнозинство от родители, които смятат за необходими предпазните мерки, за да се защити правото на здраве на всички останали“, смята образователният министър. Той припомни още, че в България режимът е един от най-либералните, а носенето на маски в класните стаи не е задължително.
Последвайте ни
0 Коментара: