60 % от консумираното в Япония кисело мляко е българско, а близо 40 милиона японци консумират този продукт в страната. Това съобщи посланикът на Япония в България Цунехару Такеда на среща с министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов.
С марка &ldquo;България&rdquo; пък ще бъде известно нашето кисело мляко в азиатския регион. Това станало възможно след споразумение за марката между нашата &bdquo;Ел Би булгарикум&rdquo; ЕАД, която държи правата за оригиналната закваска на млякото и японската компания &bdquo;Мейджи Деъриз&rdquo;, дистрибутор на киселото ни мляко в Япония. <br /> <br /> В момента се прави опит пазарът на българското кисело мляко да се разшири и в други страни от Азия, посочи посланикът. <br /> <br /> &ldquo;Вашите храни са качествени, вкусни и екологично чисти&rdquo;, похвали ни посланик Такеда, допълвайки, че страната ни трябва да разшири износа на плодове, зеленчуци, свинско и пилешко месо, както и на български вина за японския пазар. <br /> <br /> &ldquo;Въпреки възможностите и потенциала на страната ни за производство на качествена храна, през последните години България се е превърнала в нетен вносител на храни заради лошото управление на предишното правителство&rdquo;, каза министър Найденов. Според него това скоро ще се промени и освен кисело мляко и розово масло, японците ще се убедят и в качественото ни саламурено сирене. <br /> <b>Красимир Николов, БЛИЦ</b>