Адвокатът на бащата на бебето от катастрофата с Местан: Искат да намалят вината на политика, ще обжалваме
Юсеин Ахмед, който бе зад волана на семейния автомобил, в който се вряза колата, управлявана от лидера на ДОСТ, е привлечен като обвиняем в причиняване на смърт по непредпазливост
Юсеин Ахмед, който бе зад волана на семейния автомобил, в който се вряза колата, управлявана от лидера на ДОСТ, е привлечен като обвиняем в причиняване на смърт по непредпазливост. Преди това същото обвинение бе повдигнато и на Местан.
Адвокатът на Ахмед - Николай Димитров, заяви пред bTV, че още днес ще се обжалва това постановление.
Катастрофата става на 14 април тази година. Автомобилът, шофиран от Лютви Местан, излиза на главния път за Маказа от разклона за с. Загорско.
При навлизането му в кръстовището удря движещата се по път с предимство кола на Юсеин Ахмед, в която пътуват съпругата му и двете му деца. От удара, семейният автомобил на Ахмед изхвърча в близкото дере. На място загива шестмесечната му дъщеря. Задържан и обвинен за катастрофата е Лютви Местан.
„Главният прокурор Сотир Цацаров обеща по време на мандата си методична помощ от ВКС. Ние не сме сигурни, че такава помощ е оказана, отправили сме искане към Иван Гешев в качеството си на нов главен прокурор да проследи как се е развило това досъдебно производство”, обясни адвокатът на семейството.
Според него обвинението на клиента му това е първа стъпка към намаляване на вината на Местан – ако се докаже съпричиняване на смърт, тогава присъда срещу всеки един от подсъдимите и след това осъдените - отговорността ще бъде разделена между тях, коментира Димитров.
В поясненията към постановлението са изброени хаотично няколко разпоредби от Закона за движение по пътищата, като някои от тях се изключват взаимно, други си противоречат, поясни адвокатът.
Той изрази съмнение за начина, по който са изчислени километрите, с които се е движел клиентът му, а именно 122 км в час.
„Това се твърди в постановлението за привличане за обвиняем. Ние не сме запознати с начина, по който е изчислена тази скорост. Но веднага извършихме на място 4 следствени експеримента. Дори да се е карал така, от знака „Стоп” има време за реакция от 4 секунди, което е достатъчно време да видиш, че някой се движи по път с предимство и да не тръгнеш да извършваш маневра”, каза Димитров.
Освен това той коментира думите на Лютви Местан, че колата му е ударена в дясно повече, отколкото вляво, а маневрата е била наляво, което според него означава, че другият водач има вина. Адвокат Димитров поясни, че при внезапна опасност няма как да се очаква реакция като по учебник.
Последвайте ни
14 Коментара: