АПИ с важно искане към КЗК за предварително изпълнение на тол системата
Регионалният министър министър съобщи още, че предстои на чисто експретно ниво да се изготвят промени в 104 нормативни акта. Като втората задача пред МРРБ стои това, да се уточни процесът на контрол по внедряване на системата. Трето - остава създаването на финансов модел за тарифиране и обхват на системата, включително и на определените участъциот републиканската пътна мрежа, които ще бъдат обект на тол-такса.
"Заложеният обхват на системата, в заданието на процедурата от над 80% от републиканските пътища, най-вероятно ще бъде редуциран", прогнозира Нанков и подчерта, че според него между 50% и 2/3 от републиканската пътна мрежа ще бъде обхваната реално от тол таксите. По думите му, обаче, експертите са тези, които ще подготвят необходимите анализи.
Като едно от важните неща, които трябва да се свършат в мандата, правителството определя въвеждането на ТОЛ системата. За това особено много настоява министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който предупреди за съпротива и че очаква изборът да бъде обжалван, а процедурата отново да се забави. "Едни хора вече втора година се опитват да саботират ТОЛ системата", заяви Нанков. За въвеждането й настоява и транспортният министър Ивайло Московски.
В началото на годината като едно от първите си действия като новоизбран президент Румен Радев се обяви против възобновяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка за тол таксите. В профила си във фейсбук Радев информира, че от съобщение на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура" от 29 декември 2016 г. става ясно, че е възобновена процедурата за възлагане на обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3,5 т. Това беше и едно от първите явни противоречия между премиера, тогава втори мандат и в оставка, Борисов и новия държавен глава.
На 18 май обществената поръчка бе възобновена от АПИ, за да бъде прекратена отново само дни по-късно - на 22 май заради подадени на 19 май три жалби.
След това поръчката беше стартирана отново, като на 9 октомври бе избран консорциумът "КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС".
Именно това беше името на най-вероятния победител.
Още тогава министър Николай Нанков прогнозира, че със сигурност поръчката ще бъде обжалвана. По-късно стана и ясно, че две от шестте фирми, които участваха в тръжната процедура за изпълнител на тол системата у нас, са подали жалби.
Последвайте ни
0 Коментара: