Когато настъпват такива тежки такива тежки пътнотранспортни произшествия налице е човешка грешка. Според мен даже тук не е само една, а повече. Това заяви в ефира на "Здравей, България" експертът от Института по пътна безопасност Богдан Милчев. 

"Служителите от НСО, като потеглят на път, разписано ли им е и имат ли задължение охраняваното лице да бъде обезопасено с колан? Това е много ключов въпрос, защото самото нараняване е в лявата част на рамото", заяви експертът. 

"Видимо при мястото на сблъсъка имаме остров. Тези острови трябва да се направят повдигнати и озеленени, а не просто да имат маркировка. Хората винаги ще допускаме грешки, особено на такива места", смята още експертът.

 
По думите му обаче няма значение кой е отговорен за случилото се. "Вината в случая няма обаче да промени картинката. За да променим глобално нещата, трябва да изследваме тези катастрофи", каза той.

Според него скоростта в случая също е оказала влияние.
 

"Виждаме, че е имало въртене. Дали при геройското поведение на служител от НСО се е завъртял автомобилът, с идеята да се избегне челен удар, няма как обаче на този етап да знаем", завърши той.

В ефира се включи и ген. Димитър Владимиров – бивш директор на НСО: "Колата на НСО не е била бронирана, няма и разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка. В повечето случаи са без колани на задната седалка, а е задължително охраната на НСО да се вози без обезопасителен колан, за да могат да реагират бързо. За първи път от над 15 години се случва да пострада охранявано от НСО лице", подчерта Владимиров.

 
Той обясни и кой е карал автомобилът на председателят на Народното събрание: "Водачът е един от най-добрите в НСО, назначен през 2003 година. Минал е през всички стадии на развитие. Возил е председатели на парламента, заместник-председатели, народни представители. Според мен не е нарушител на правилата за безопасност, а обратното, проявил е  съобразителност", смята Владимиров.