Българската петролна и газова асоциация със спешни мерки заради COVID-19
Здравето на клиентите, служителите и партньорите на членовете на Асоциацията е от първостепенно значение, посочват от организацията
В тази връзка Сдружението препоръчва на компаниите-членки следните превантивни мерки за ограничаване на разпространението на коронавируса:
1. Регулярна дезинфекция, на всеки 30 минути, на контактните зони (касови плотове, дръжки на врати, монетници, дръжки на чешми, устройства).
2. Регулярно измиване на WC и подовете на вътрешните помещения с подходящи препарати (по възможност с високо спиртно съдържание).
3. Ограничаване на използването на прибори, чаши и чинии за многократна употреба в магазините и кафенетата на обектите и замяната им с такива за еднократна употреба в подходящи опаковки.
4. Премахване или ограничаване на употребата на „острови“ за вода, диспенсъри за самообслужване в режим на свободен достъп.
5. Спазване на висока лична хигиена от служителите. При възможност снабдяване на обектите с лични предпазни средства – ръкавици и маски за служителите.
6. Често миене на ръцете със сапун и вода или в случай, че има ограничен достъп до такава – използване на мокри кърпи и/или препарати на алкохолна основа.
7. Избягване на докосването на лицето, особено на зоните на очите, носа и устата с длани.
8. Поставяне, на подходящи места спрямо вида на бензиностанцията, на дезинфектанти с цел улесняване достъпа на клиентите до превантивни средства.
9. Спазване на дистанция при контакт с клиенти, доставчици и други лица вътре в обектите и на територията, прилежаща към обектите (препоръка за разстояние от 1.5 м и избягване на ръкостискане).
10. При възможност – снабдяване с безконтактни термометри на всеки обект и прилагане на ежедневен контрол за здравословното състояние на всеки служител преди започване на работната му смяна.
11. Ако служител е пътувал наскоро в страна, в която има разпространение на вируса, следва да информира незабавно съответния управител на обект по телефона/електронната поща.
12. При здравословни неразположения – повишена температура, респираторни проблеми и затруднение с дишането, служителите следва незабавно да информират управителите на обектите.
13. Препоръка при плащане с карта - клиентите сами да оперират с картите си на терминалите (изискване както спрямо банковите, така и спрямо картите за отстъпка).
14. Задължително е редовното проветряване на помещенията, които имат отварящи се прозорци.
15. Процедура за ескалация: управителите да следят обстановката в градовете по местоположение на обектите и при нужда да информират доставчиците си.
16. Афиширано съобщение към клиентите на обектите, ако се чувстват неразположени да останат извън затворените помещения на обектите – каси, магазин, кафене.
БПГА се ангажира да поддържа постоянен контакт с компетентните държавни органи с оглед координиране на усилията за борба с COVID-19 и като се има предвид важността на обектите за националната сигурност.
При усложняване на епидемиологичната обстановка БПГА има готовност да препоръча нов пакет с по-строги мерки.
Последвайте ни