Десет месеца преди България да поеме председателството на Европейския съюз стана ясно, че има сериозно забавяне както на ремонтните дейности на Националния дворец на културата и Дом №2 на Резиденция "Бояна", така и при изпълнението на Комуникационна стратегия. Създаден е План с неотложни действия за преодоляване на закъснението при изпълнение на някои от мерките, включени в Плана за подготовката на Българското председателство на Съвета на ЕС, съобщават от БГНЕС.
Част от официалната интернет-страница на председателството продължава да не е активна, липсва версия дори на друг от официалните езици на ЕС.
 
Още през януари месец е трябвало да бъде определен Говорител на Българското председателство. Преди месец е трябвало да се определи и по какви критерии ще се финансират комуникационните дейности на отделните ведомства.
 
През миналия месец е трябвало да се разработи и координационен механизъм за комуникация на Българското председателство, който да включва Правителствената информационна служба, Министерство на външните работи, ресорните министерства и Националния центъра, както и да се вземе решение кой ще управлява междуведомствения механизъм. Към момента липсва информация за изпълнение на изброените цели, още повече, че в частта за финансиране на комуникационните дейности става въпрос за сериозни финансови средства, които би следвало да бъдат разпределени по Закона за обществените поръчки.
 

Въпреки сериозните пропуски в собствената си работа, екипът на Българското председателство на ЕС, поето преди месец от ресорния вицепремиер Деница Златева, изразява съмнение в капацитета на обществената телевизия.
 
"Съществува вероятност БНТ да не може да покрие изискванията за НD сигнал, поради остаряло оборудване", посочват в справката от Центъра за подготовка на Българското председателство на ЕС. Вместо да се осигури държавно финансиране за обществената медия, от Центъра обмислят да наемат друг национален излъчвател, става ясно още от документацията.
 

Представянето на предстоящото председателство на България на ЕС в социалните медии далеч не е сред приоритетите на администрацията, която е ангажирана с подготовката. Впечатление правят празните акаунти в YouTube Twitter и Facebook. Официално лого за председателството също е трудно откриваемо, независимо, че то беше избрано с конкурс още в началото на годината.
 
За сметка на това са публикувани снимки, които показват Ларгото още преди неговото завършване, както и различни фотографии със символите на Европа, от които е видно, че не са с уредени авторски права, а са копирани от мрежата, отбелязват от агенцията.
 
Интерес към изпълнение на дейности по Комуникационната стратегия на Председателството на България вече са проявили компании, свързани с близки и роднини на бивши представители на изпълнителната власт.