От офиса на “Булсатком” излязоха с официално становище, след като вчера АБРО (Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори) пусна декларация, в която обяви, че операторът крие до 64% от клиентите си.
&rdquo;Булсатком&rdquo; изразява категорично несъгласие с манипулативните твърдения на АБРО относно дейността на компанията.&nbsp;<br /> <br /> &rdquo;Булсатком&rdquo; е българска технологична компания, която инвестира в иновации и чиито интереси са насочени единствено и само към българските граждани, които искаме да получават съвременни услуги на балансирана и достъпна цена.<br /> <br /> Във връзка с нападките, които систематично се тиражират от АБРО, бихме искали да заявим:<br /> <br /> &ldquo;Цената се определя чрез преговори между телевизията, която разпространява ефирни програми и оператора. Обхватът на мрежата спрямо абонатите е показател за достъпността на телевизионното съдържание до по-широк кръг лица. Това е от значение за приходите на телевизията от реклами и в същото време се отразява върху увеличение на разходите на оператора за поддръжка на съоръженията. В договорите ни с телевизиите, които не са платени отделно в обособен пакет, с право на избор от абоната, таксата е фиксирана. В тях няма клаузи за броя на клиентите ни &ndash; той е динамичен. <br /> <br /> По закон, абонатите ни се декларират на всеки 6 месеца пред Комисията за регулиране на съобщенията. Буди недоумение защо е било необходимо АБРО и ГАРБ да инвестират пари в проучвания с неясна методология и с подбрано цитирани в публичното пространство резултати, при положение, че можеха да потърсят по законов път информация за подадените от нас данни в КРС.<br /> <br /> Публичният спор за проценти от приходи и разходи също се води подвеждащо. Разходите, които &ldquo;Булсатком&rdquo; плаща за авторски права, са 35% от приходите. С останалите пари ние финансираме нашата оперативна дейност, поддръжката на системите, таксите за спътник, разходите за почти 2 000 души служители в цялата страна. Още по-нелепо звучат разговорите за проценти на фона на факта, че в договорите с ефирните телевизии цената досега е била 0 лв.<br /> <br /> Простата математика в публичното говорене на изпълнителния директор на АБРО Мехти Меликов е плод или на дълбоко неразбиране на това какво представлява медийният бизнес, или на защита на интереси, които нямат нищо общо с целите и функциите на асоциацията. За неговите конкретни изявления срещу нас ще потърсим правата си по съдебен ред.<br /> <br /> Всички опити компаниите, занимаващи се с разпространение да бъдат държани отговорни за финансиране на съдържание, са в пълно противоречие с логиката на световните пазари. Навсякъде по света телевизиите са тези, които заплащат на операторите, за да достигат до аудиториите си, а не обратното.<br /> <br /> Смятаме, че злоупотребата с колективен орган, какъвто е АБРО, за частни търговски интереси, е грубо изопачаване на основните цели, заради които съществува асоциацията, а именно &ndash; &bdquo;да бъдат изградени силни, политически и икономически независими медии в България, които по най-ефективен начин да обслужват своята аудитория и защитават обществения интерес&ldquo;, се казва в обръщението на &ldquo;Булсатком&rdquo;. <br /> &nbsp;