Черен леден дъжд е паднал на магистрала "Струма"
За необичайното явление съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ – Георги Терзийски
Черен леден дъжд е паднал върху магистрала „Струма”. За необичайното явление съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ – Георги Терзийски в телевизионно интервю. Служители на АПИ обаче успели бързо да се справят.
Всички пътища в страната са проходими при зимни условия, няма наложени ограничения на движението, каза Терзийски. И припомни: „Колегите от Гърция и Северна Македония се наложи да затворят границите, за да се справят със зимната обстановка.”.
След глобите, наложени в петък на фирмите, които се занимават с поддържането на АМ „Тракия“ и на столичния Околовръстен път заради проблемите с придвижването, няма глобени други фирми, съобщи още директорът на АПИ.
„Заради недобросъвестни водачи, които бяха заели и аварийните ленти, техниката не можа да премине, за да изчисти заледените участъци. Резервните екипи по принцип покриват това. Заради този пропуск в организацията те бяха глобени. Причините за ситуацията са комплексни – зависят не само от дейността на пътно-поддържащите фирми, но и на шофьорите на леки автомобили и камиони“, уточни той.
„Организацията на фирмите за снегопочистването в почивните дни беше на ниво, което се доказа с осигуряването на проходимостта на цялата републиканска пътна мрежа“, отбеляза Терзийски.
Има технология на почистване на пътното платно, когато един участък е обработен със смес, тя трябва да престои определено време – посочи Терзийски по повод сигналите за снегорини, които се движат по пътя без да чистят.
В момента се ремонтират 16,5 км на магистрала „Тракия“ в двете посоки и затова магистралата е затворена, но са осигурени обходи. Ремонтът започна в началото на февруари, като се работи при тежки условия, посочи Терзийски.
„Този участък е построен в периода 2004 г. – 2007 г., като още през 2012 г. тези участъци са показали дефекти“, обясни той. Според него при изграждането на участъка при Чирпан не се е взело предвид, че районът е много овлажнен.
„Влизаме много дълбоко в основата на пътя. Тъй като той е преовлажнен, се налага едно допълнително импулсно заздравяване на основата. Там са бившите оризища на България. Правим нови дренажни системи, както и ремонтираме съществуващите. За нас най-важно е качеството. Ще се опитаме да го изпълним в кратки срокове, но не бързината е най-важното за нас“, отбеляза Георги Терзийски.
Последвайте ни
0 Коментара: