Нараства броят на кораби на български компании, арестувани в различни пристанища по света, заради невъзможност на собствениците да си плащат задълженията към бизнес партньори. Заради ескалацията е възможно некоректните компании да бъдат събрани в неофициален черен списък, информира шефът на Моряшкия професионален съюз Иван Велков по повод ареста на кораба "Лудогорец" в Гамбия. На борда има 16 моряци, които според роднини изнемогват, защото не са получавали възнаграждения, пише варненският "Народно дело".
От Министерството на транспорта потвърдиха, че става въпрос за неуредени плащания между чартьора на кораба и товародателя. За вчера в Гамбия е било насрочено дело, но изходът не е ясен. Подобна съдба имат поне 5 - 6 наши кораба с 20 &ndash; 30 моряци, които в момента са арестувани в различни части на света. <br /> <br /> &quot;Съветът ми е винаги, преди да се качат, да се допитват до синдиката&quot;, призова Велков. Някои фирми им обясняват, че е много вероятно да бъдат изоставени някъде и да не си получат заплатите. Има дори случаи, в които моряците тръгват без пари за връщане за смяна на другия край на света, където се оказва, че корабът е задържан. Единици са сигурните български корабособственици, където възнаграждения се изплащат максимум с половин-един месец закъснение. <br /> <br /> <b>Заложници из цял свят</b><br /> <br /> Арестуваните кораби са блокирани по-дълго дори и от взетите в залог от пирати. Например българският товарен кораб &quot;Ан Софи&quot; е задържан в мароканското пристанище Кенитра от началото на годината. Фирмата собственик&nbsp; дължи голяма сума пари. <br /> <br /> Втори месец български моряци са заложници на товарен кораб на италианското пристанище Чивитавекия. Според италиански медии при пристигането българският собственик, който превозвал товар за Италия, е изчезнал, без да им плати. Още по-странно е положението на българския кораб &quot;Килмор&quot;, който е арестуван и се намира на пристанище Варна с чужд екипаж, пак заради неуредени плащания. /БЛИЦ