Подготвихме две предложения – едното до екоминистерството, другото до Министерство на транспорта.

От екологията искаме да се премахнат определени текстове от наредбата, които да позволят на автомобилите, дори да не покриват газовите норми, да могат да се движат свободно в някакъв обозрим срок – от 14 до 30-дневен срок, и съответно да не ги спират от движение самите автомобили на момента.

Това заяви депутатът от ПГ на „Възраждане“ Ангел Славчев по повод годишните технически прегледи.

„Към Министерство на транспорта направихме три предложения в самата наредба. Проблемът е такъв, че множество хора в момента остават без автомобилите си, тъй като наредбата, която е приета през 2018 г. от правителството на ГЕРБ досега не е била толкова стриктно спазвана.

Обаче, нормите, които са заложени в нея по никакъв начин не са подходящи за нашите географски условия, тъй като автомобилите, които използваме, не отговарят на тези изисквания“, обясни Славчев.

По думите му бензиновите коли са под най-големи удари и това е парадоксално, тъй като „един дизелов автомобил изхвърля много повече сажди, отколкото бензиновият“.

От „Възраждане“ искаме спешно свикване на Министерски съвет и служебният премиер Димитър Главчев да направи работна среща с транспортния министър Георги Гвоздейков и министъра на околната среда и водите Петър Димитров, както и да се направи междуведомствена комисия и наредбата да бъде променена в рамките на десетина дни.

Според депутата от „Възраждане“ това е абсолютно възможно и „всички те са съгласни“, но все още никой не се е заел да го направи.

От „Възраждане“ са категорични, че хората трябва да преминават прегледите си абсолютно свободно и дори и да не им работи правилно автомобилът, т.е. газовете да не са в норма, да им се даде възможност да ги отстранят.

Славчев обясни, че Народното събрание не отговаря за наредбите, те са акт на министерствата. „Можем да даваме предложения, но не можем да вземем решения в зала“, каза той.

Народният представител коментира, че е факт, че има проблем с горивата и това го признават всички. „Автомобили, които карат с гориво А95, не успяват да преминат техническия преглед заради газовете. Сипват добавка в самото гориво и проблемът донякъде е решен. Има хора, които са си премахнали филтрите, катализаторите и това не е правилно“, допълни той.

Славчев заяви, че от „Възраждане“ не са против това да се спазват екологичните норми, но „в крайна сметка защо трябва да спираме автомобил, предвид че човек може да си отстрани проблема“.

„По наши данни над 2 милиона автомобила ще останат без прегледи в следващата една година“, каза още той.