Диана Ковачева поиска SMS известие кога ни отчитат парното
Според нея е добра практиката за справките на интернет сайта на топлинните счетоводители за регистрирани клиенти, но е категорична, че това не е достатъчно, защото има неинформирани граждани
Ковачева е адресирала препоръката си до 34-те дружества, вписани от Министерството на енергетиката в регистъра на търговците за дялово разпределение.
Поводът за това са множеството жалби до институцията на омбудсмана от граждани, които сигнализират, че заради липса на информация не са успели своевременно да осигурят до своите имоти достъп в определените дни и часове за редовен отчет на уредите им за дялово разпределение на топлинна енергия. Това е довело до начисляване на максимален специфичен разход за отопление, както и до чувствително завишаване на изчисленото потребление на топла вода в неотчетените жилища.
По думите на обществения защитник в голяма част от случаите проблемът засяга собственици на необитаеми жилища, много често те са и в чужбина, но при SMS - известие биха могли да направят организация за достъпа до тях.
Диана Ковачева отбелязва усилията, които топлинните счетоводители полагат след края на отоплителния сезон - при оповестяване графиците за годишния отчет.
Според нея е добра практиката за справките на интернет сайта на топлинните счетоводители за регистрирани клиенти, но е категорична, че това не е достатъчно, защото има неинформирани граждани.
Последвайте ни
1 Коментара: