Това е лошо решение, но не е крайно. Лошо е, защото се налага силово от държавите, които имат интерес - Германия и Франция. Тези държави се притесняват от конкуренцията на нашите превозвачи. Това коментира евродепутатът Ангел Джамбазки за проблемите на българските международни превозвачи, пред БНТ.

Ако тези нахални промени бъдат прекарани през парламента, тогава имаме два варианти - 1. блокиращо малцинство и 2. България да си запази интереса като заяви ясно, че ще блокира всяко друго решение, което може да бъде блокирано, без значение какво е това решение. Това е лицемерие и кражба на бизнес, коментира още Ангел Джамбазки.

Транспортният министър Росен Желязков, който е в Брюксел, също коментира мобилния пакет на Макрон за превозвачите в ЕС.

Успяхме да постигнем пълно заличаване текста за прибиране на превозното средство в държавата. Доволни сме от това, че отпадна връщането на превозново средство и сме недоволни от останалите неща, каза Росен Желязков пред БНТ.

Според документа, приет днес, седмичната почивка на шофьорите ще е извън шофьорската кабина. Най-малко веднъж на четири седмици водачите трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им. Изключение има за особени случаи. Минимум пет дни пауза трябва да има между две серии каботажни превози в друга страна. Целта е да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози, гласи споразумението.