Силната страната на системата „Бонус-малус” е фактът, че някой докара нещата до това тази система да стартира отнякъде. Това каза застрахователният експерт Милен Петков. 

"Плюсовете са, че наредбата е създадена на база статистика на българския пазар. Много от противниците на „Бонус-малус” твърдят, е можем да вземем готова системна и да я приложим. Това няма как да стане. Периодът на статистическите данни не е голям- 2014-2017 година, но все пак за българския пазар", посочи той пред Нова телевизия.

По думите на Петков, ако малус точките не се натрупват на автомобила, ще има злоупотреби и прехвътрляне на автмобили, така че да се избягва системата.
"Това е доста репресивна мярка върху всички собственици на МПС", добави той.  

Емил Марков от Института за пътна безопасност обясни, че така вкараните предложения в проектонаредбата не дисциплинират в достатъчно голяма степен водачите. „Голям проблем е, че всички започваме наравно – джигитите и хората със златен талон. Обаче какво се случва, ако имате едно нарушение тази година – вие минавате в следващия клас „малус” и вашата „Гражданска отговорност” се увеличава с 10%. Но има и нещо друго. Тези малус точки ще се броят на година. Според нас системата трябва да се въведе на три етапа. Птри първият етап да са само хората, които са причинили ПТП-та. Във втория етап да се добавят нарушенията с превишена скорост и хората, употребили алкохол и наркотици. При третия етап – да се разширят наказанията и санкциите”.