Хората в „Автомобилна администрация“ се изживяват като партийни секретари от далечното минало.

Това заяви пред БНР Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите и на центровете по автомото подготовка преди срещата на бранша със служебния министър на транспорта.

Антоинструкторите вече заявиха готовност за протест и настояват за ревизия в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Години наред не е правена ревизия на начина, по който са поставени изпитните въпроси за отделните категории, съобщи Иванов и даде пример с наличието на въпроси, които не кореспондират с нормативни промени в Закона за движение по пътищата. 

След скорошни промени в Наредба 38 за провеждането на изпитите по думите му има вкаран „смешен текст“, според който дори при нарушение, за което изпитът следва да се прекрати, той де факто продължава.

„Още 50 минути ще се возите, или 25 минути ще се возите и накрая, когато вече му се каже оценката, а тя му е казана в момента, в който спирачката е употребена от страна на председателя на изпитната комисия, кандидатът казва – защо ми губихте времето.“

Трябва да има по-голям брой часове за движение по автомагистрала и за движение в извънградски условия, категоричен е Йонко Иванов.

„Особеностите на профила на агресивния водач в момента, условията, в които живеем в пандемия, изискват и нов подход и нов стил на обучение на кандидат-водачите.“

Това според Иванов не може да стане, защото в консервираната според него учебна документация е заложен „силно лобистки текст“. За да могат да се увеличат тези часове, трябва да се измени Наредба 37 за обучението, в която има изискване за електронна система за проследяване на практическите часове. За целта се изисква и интернет достъп, а сигналът се губи почти непрекъснато, посочи Йонко Иванов.

„Нито се знае през какъв оператор ще се работи, нито кой ще плаща този интернет. Така че оскъпяването на курса в бъдеще ще бъде изцяло в негативно отношение, не за подобряване на качеството на обучение, а в интерес на някои личности, особи, които прокараха този лобистки текст.“

„Искаме да имаме хоризонт пред нас, искаме да има рейтинг на учебните центрове. В тази държава се говори само за контрол и санкции, но не се говори за плюсове на кадърните фирми, на фирмата, която е марка“, изтъкна още Йонко Иванов.