Фабриката за фалшиви новини на неколцина скандални бизнесмени извади от нафталина вечния фейк „Булгартабак“, пише в. "Телеграф", цитиран от агенция Монитор.

Дружеството редовно играе ролята на смазка за манифактурата за фейкове, създадена от медиите на скандалните издатели Иво Прокопиев, Сашо Дончев, Огнян Донев и авера им Цветан Василев, когато безидейността нападне Фабриката за фалшиви новини, пише още изданието.

Поредният пример за тази устойчива практика е от вчера, когато излезе информация, че дружеството свиква общо събрание, за да се преименува. Тази иначе чисто икономическа информация обаче се оказа формален повод за ново изригване на машината за клевети.

Манифактурата заработи на пълни обороти и за по-малко от час успя да залее интернет пространството с половин дузина фейкове, набъркващи по абсурден начин в статиите си вечния враг на скандалните бизнесмени – депутата Делян Пеевски. Пеевски няма абсолютно нищо общо с дружеството от 2016 г., когато продаде миноритарния си дял от 5% в него. Това обаче никога не е пречело на медиите на скандалните издатели да му пришиват не само несъществуващи връзки с дружеството, а дори контрол над него – обичай, който спазиха и в този случай. Тон зададе флагманът на Иво Прокопиев „Капитал“, последван веднага от останалите присъдружни сайтове на разградския бос - „Дневник“ и „Медиапул“ на бившата говорителка на Иван Костов Стояна Георгиева.

В хора се включи дори bTV, чиято новинарска емисия гарнира информацията за свикването на общото събрание на „Булгартабак холдинг“ с абсурден тюрлюгювеч, също намесващ името на Пеевски. Без каквито и да било реални факти.

А истината е, че пришиването на депутата към всякакви новини, с които няма нищо общо, е с една-единствена цел – при търсене на името му в световната търсачка Гугъл да излизат всякакви очернящи го статии, за да бъдат убедени читателите, че е виновен дори за ланския сняг. Именно затова и скандалните издатели са спуснали на пионките в машината си дневен норматив от поне една фалшива новина срещу Пеевски. Резултатът са всякакви небивалици, непочиващи на каквато и да било реалност и доказателства, а избор на читателите и зрителите е дали да им вярват.