Пандемията удари и фризьорския занаят. Много от собствениците на салони са се опулили от сметките за ток през последните месеци, а последната направо им е спряла дъха.

Пред "Марица" представители на професията коментираха, че имат редовни клиенти, които се поддържат, като това включва боядисване, подстригване, подхранване и куп други неща, но тези клиенти не могат да издържат салона. Това кара фризьорите да предприемат нова тактика, за да не фалират и да останат без прехрана - услуги по домовете.

Към днешната дата много от тях се издържат предимно чрез заявки за домашни посещения и стригане в домашна атмосфера. Така клиентът се чувства още по-комфортно и не му се налага да се разкарва, ако салонът на любимия му стилист се намира далеч. 

Идването на крака оскъпява услугата, но не драстично, а и повечето клиенти, които искат да се контят всяка седмица, са заможни, споделят фризьори. 

"Всеки ден имам заявки и обикалям по адреси от сутрин до вечер. Хората ги е страх, разбираемо, а и се възползват от удобството. Определено не ги смущава, че цената е например с 2 лв. отгоре. Вече толкова свикнах, че забравих какво е в салона", коментира фризьорката Снежа, която има десетки клиенти в града под тепетата. Тя приема и подстрижки по близките села, но с по-ранна заявка. 

"Ако ги няма тези клиенти, загивам. Просто загивам права. Пандемията ми сложи примката на врата. От месец на месец ставаше все по-лошо. И сега вече е критично. Ще работя колкото мога и ще се надявам да издържа докато нещата се променят към по-добро", каза още Снежа.