Причината за инцидента дори да я зная, няма да я споделя така публично. Има хора, които трябва да излязат официално с причина за инцидента. Важното е, че пилотът е взел най-правилното решение.

Това заяви в ефира на bTV ген. Спас Спасов по повод разбилия се край полигона в Безмер СУ-25 с пилот полк. Пейо Дончев на борда.

„При разследването ще се установи каква е причината и ще знаем за в бъдеще да не се допуска такава грешка или пък такава причина, която да доведе до подобна аварийна ситуация“, обясни експертът.

По думите му има правила за катапултиране.

„В такъв етап на полета, когато е преди кацане и самолетът е с минимална скорост, понякога и с части от секундата закъснение може да се стигне до трагичен изход“, каза Спасов.

Спиране на двигател, пожар или невъзможност самолетът да се управлява, тогава трябва катапултиране“, обясни той.

Катапултната система е така устроена, че въпреки мощните заряди, които изхвърлят пилота нагоре, че не го нарани смъртоносно с камшичния удар.

Той подчерта, че важното в ситуацията е, че пилотът е успял да се спаси.

„Ако възникне проблем при кацане, почти няма време за реакция, защото машината е вече много близо до земята. Су-25 лети ниско до земята с много висока скорост. Времето за реакция е много малко“, каза още той.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук