Мисля, че всички знаем какво е състоянието на пътищата – незадоволително. Това каза пред БНТ служебният министър на регионалното развитие Виолета Коритарова.

„Едни от основните действия, които ще бъдат предприети, е осигуряване на безопасност на критичните точки, възстановяване на пътната маркировка и т.н.

Състоянието на пътната мрежа е критично в цялата страна. Не мога да кажа къде е най-зле. Пътищата няма да се оправят с магическа пръчка и за кратък период от време.  

През последните 3 години пътищата не са ремонтирани. В този период нямаме действащи договори за текущо поддържане. Извършвани са само аварийни ремонти, но за съжаление и там финансовият ресурс е изчерпан“, посочи тя.  

Заради тапата, която се очаква в днешния ден, ще направим нова организация. В посока София-Кулата се ограничава движението на тежкотоварните тирове от 11 до 21 часа. Трафикът трябва да премине по Път I-9, за да дадем възможност на прибиращите се в посока София да имат две ленти. Очакваме това да облекчи значително трафика и да не се образува тапа.

Министър Коритарова съобщи, че и тази година се очертават ремонти по магистралите. „„Тракия“ има нужда да се ремонтира, защото е нарушена пътната настилка в областите Сливен и Ямбол, предвиждаме тези дейности да започнат след летния сезон.

За „Хемус“ – през последните години строителството бе преустановено. Сега дейностите отново са възобновени, но след значителна индексация на т.нар. инхаус договори.

Възложени са строителни действия в пътния участък Боаза-Плевен. За да започнат реални строителни дейности, трасето трябва да бъде санирано и строителният обект да бъде възстановен във вида, в който беше през 2021 г.

В най-напреднал етап е първият участък, има извършени над 68% от строителните дейности. Очаква се до края на годината да бъде завършен. Следващите два участъка трябва да бъдат завършени до 2026 г.“, съобщи тя.

„Възстановени са всички дейности по трасето на АМ „Хемус“. За участък 9 предстои да бъде издадено строително разрешение, от Търговище до Шумен, и там също да започне работата.

В останалите участъци също се работи. В края на 2026 г. ще бъде готово цялото трасе Боаза-Плевен“, уточни тя.

„Това наистина е… Не мога да си го представя. Огромно наследство с тази магистрала „Хемус“. Такава одисея аз не помня. И с тези тунели – същата работа.

Ще доживеем ли някога да пътуваме по „Хемус“ и всички тунели да са отворени“, попита възмутено водещият Георги Любенов.

„Към момента има строителни дейности в тунелите „Правешки ханове“ и „Топли дол“. Планираме дейността да приключи до края на летния отоплителен… сезон“, каза Коритарова с усмивка, усещайки какъв гаф е направила.

Тя коментира и спешните действия на Аксаково край мястото на тежката катастрофа с кола на НСО, в която пътува съпредседателят на ПП Кирил Петков.

По думите Има пропуски в работата на служителите от пътно управление. Има недоразумение във взимането на решения

Веднага след инцидента образувахме дисциплинарно производство срещу директора на пътната инфраструктура във Варна. Към момента е отстранен от работа, не е освободен от отговорност. Когато приключи проверката, ще има и нужните действия.

В участъка на пътя Варна-Добрич през май са предвидени ремонтни дейности, възлагането е още на 13 май, далеч преди инцидента . След него е трябвало да има добра координация между институциите на място, за да се предотврати полагането на асфалт.

Министър Коритарова коментира и задаващият се основен ремонт на „Дунав мост“.

По думите й той започва в края на юни, ще продължи близо 2 г. Ще бъде ремонтиран целият участък в българската територия на моста

По време на ремонта движението ще е в една лента. В кратки периоди може да се наложи да бъде спирано, защото пътното строителство не може да бъде спряно на парче.

„Добрата новина е, че в края на юли се планира да бъде пусната и фериботна връзка, която да облекчи трафика на камиони“, съобщи тя.