При нарушение на пътя глобите ще могат да се плащат и чрез ПОС-терминално устройство на място. Това решиха депутатите на първо четене с поредните поправки в Закона за движение по пътищата.

През седмицата стана въпрос и за увеличението на глобата за превишена скорост на 1000 лв., то обаче въобще не стигна до обсъждане в обществения съвет. Христо Радков от Българското обединение на шофьорите, който е част от този орган, каза, че той е против това, защото това би бил пореден експеримент за намаляване на жертвите на пътя. Като такива той определи задължителното шофиране с включени светлини, свалянето на номерата и други мерки, които по думите му са били въведени за същото. 

Радков настоя още, че новата агенция за пътна безопасност, която трябва да координира институциите, ще има ефект, когато аналитичното ѝ звено заработи и се анализират произшествията, за да се види къде е причината за тях.

"Според нас шофьорите основната причина е пътят", категоричен беше той. Пред bgonair Христо Радков допълни, че водачите имат вина в много случаи, но тя не е само в тях.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, пък каза, че евентуална глоба от 1000 лв. за превишена скорост ще предизвика дебат, което пък може да е полезно. Той обаче беше категоричен, че всяко четвърто ПТП е в завой и попита дали експерти от АПИ са обходили мястото на трагедията с автобус край Своге.

"Това означава, че има два фактора. Единият е състоянието на пътя и обкръжаващата среда и второто е водачът", подчерта той.

По думите му има как да се отворят някои завои, да се направи по-голяма видимостта.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ