Изследване на "Сова Харис" доказа: Нужен е дебат по темата за лотарийните игри!
Около една трета от гражданите у нас не изразяват позиция. Хората, които са против идеята да се забрани непряката реклама в медиите, са почти два пъти повече от тези, които са съгласни това да стане. Пропорцията нараства до почти 3 към 1 при гражданите, които са против забраната за свободно разпространение на лотариите в търговската мрежа спрямо тези, които подкрепят подобни мерки.
Виж ощеБългария днес: цял един народ търка талончета
Интерес представляват мотивите, които карат толкова големи групи да играят на числови и моментни лотарийни игри. Резултатите показват, че малко повече от половината пълнолетни граждани на страната са участници в това забавление. От тези данни можем да преценим, че оборотите на операторите са се увеличили не толкова с привличането на нови участници, а по-скоро с увеличаване на интензивността сред традиционните играчи. Просто игрите са станали по-достъпни. Основният мотив изглежда естествен - това е възможността за разрешаване на финансовите проблеми. На второ място хората изтъкват забавлението от играта. В съчетание тези два мотива изграждат феномена на надеждата (колкото и химерна да е тя), който прави играта привлекателна за толкова значима аудитория. Хазартната тръпка е водещ мотив за 3% от хората, което корелира с данни от изследвания в други страни, показва изследването на "Сова Харис".
Основната част от участниците в лотарийните игри у нас са хора със средни лични доходи - между 400 и 1000 месечно. Участието на най-бедните и най-богати слоеве е редуцирано. Това показва, че играта се е превърнала в нещо като ритуал, като социален отдушник за средната класа в България. На този фон забраните и репресивните мерки в стил грижа за светлото бъдеще, пренебрегвайки настоящето, изглеждат неадекватни. Тази постановка сме я гледали в продължение на много години. Имаме добър повод да повдигнем обществен дебат за регулациите и контрола от страна на държавата, което би могло да ни е от полза. Да разрушим с лека ръка нещо, което е социално ефективно и носи същевременно значителни приходи в бюджета, е, меко казано, недалновидно, коментира Васил Тончев от "Сова Харис".
Резултати от проучването:
1. Съгласни ли сте с предложението да се забрани непряката реклама на лотарийни игри в медиите?
Да - 25%
Не - 43%
Не мога да преценя - 32%
2. Съгласни ли сте с предложението да се забрани свободното разпространение на лотарията в търговската мрежа?
Да - 19 %
Не - 53 %
Не мога да преценя - 29%
3. Основно какво ви мотивира да играете на числови и моментни лотарийни игри?
Възможност да разреша финансовите си проблеми - 32 %
За забавление - 21 %
Хазартна тръпка - 3 %
Не играя - 44 %.
Последвайте ни
0 Коментара: