Вероятно ви се е случвало да видите как колега бърка или прави нещо по недостатъчно добър начин. И може би ви се иска да го поправите, но се притеснявате, че ще ви се разсърди или ще ви вземе за досадник, който се меси там, където не му е работа.
Има обаче как да направите забележката деликатно и резултатът в крайна сметка да е положителен. От изданието FastCompany дават няколко съвета.

1. Не поправяйте колегата си пред останалите.

Когато коригирате някого публично, неговата първа реакция и мисъл ще бъде насочена към това как да защити репутацията си, а не върху факта, че греши. Той/тя може да се почувства засрамен или да опита да представи подхода си като правилен, дори и да осъзнава, че е направил грешка. Единствения резултат от тази силно емоционална реакция ще бъде, че самочувствието на човека ще бъде накърнено. В крайна сметка той няма да се вслуша във вашия съвет и нищо няма да се промени. Най-добре е да изчакате удобен момент, в който да може да говорите насаме с човека.

2. Проявете разбиране и съчувствие.

Когато посочвате на някой грешка, която е направил (особено ако става въпрос за нещо, което той смята, че трябва да е знаел), добре е първо да го предразположите с нещо, което да го накара да се чувства комфортно и в безопасност. Може да започнете с това, че вие също сте правили подобна грешка преди или че сте виждали как други хора изпитват затруднения със същото. Целта е да насочите вниманието върху коригирането на грешката, а не върху личната вина.

3. Бъдете готови и вие да понасяте критика.

Лицемерно и арогантно е да отбелязвате и коригирате чуждите грешки, а същевременно с това да не приемате критика и съвети от другите. Ако някой посочи грешка, която сте направили в миналото или продължавате да правите и в момента, приемете го смирено и започнете работа по коригирането на подхода си.





Източник: еxpert.bg