Край на опашките в родните супермаркети. Скоро пазаруването в Кауфланд, Лидл и Метро ще се промени много, пише Сейф нюз бг.

Въвежда се нова система на плащане на касите. Клиентите сами ще маркират стоките още на рафтовете и само ще плащат на касата. Естествено това ще спести много време в чакане на касата.

Технологията вече е пусната в Кауфланд, но само в три магазина. План за въвеждане на услугата имат и Лидл, и Метро.

Услугата, наречена K-SCAN, вече е въведена в хипермаркетите Kaufland (Кауфланд) в Чехия през 2020 г., а след това и в някои обекти в Румъния, Словакия, Полша, Германия и Хърватия. Отскоро тя се предлага и тук. Налична е само в три от магазините на Кауфланд.

Въвеждат нова система на плащане на касите

През ноември 2023 е въведена в два хипермаркета – в кварталите „Банишора“ и „Овча купел“, а от този юли и в „Манастирски ливади“ в столицата.

Предстои и друга голяма промяна в магазините. Тя е заради приемането на еврото.

Голяма промяна, която засяга абсолтно всички – клиенти и търговци на магазини предстои да стане факт. Касова бележка освен на хартия да може да се издава електронно и да се изпраща по имейл, в профил в интернет сайт на клиента или в мобилно приложение. Това приеха депутатите от бюджетната комисия с промени на второ четене в Закона за въвеждане на еврото.

За да се случи това обаче, търговците трябва да разполагат с одобрен от НАП софтуер за отчитане на продажбите. Електронните бонове да доказват, че закупената стока или услуга е регистрирана в сървъра на НАП и за нея е платен ДДС, гласят промените.

Всяка електронна бележка ще е с уникален номер на продажбата, ще се изписва и дата на откриването и приключването на сделката, дължимата сума, идентификационният номер на клиента или имейлът му.

Мотивите за промяната са, че така ще се улесни въвеждането на еврото, защото заради него ще трябва пренастройка на касовите апарати. Възможността за електронен бон прави възможно това да става по-бързо.