На фона на хаоса по летищата в Европа на Летище София ситуацията е спокойна. Това заяви пред БНТ комуникационният директор на летището Росен Бъчваров. Това е така, защото процесите са оптимизирани по начин, по който позволява много бързо обслужване, каза той.

Поддържането на добра ефективност се дължи на това, че не е съкращаван персонал заради ковид кризата.

"Причината да сме по-гъвкави е, че по време на ковид кризата не освободихме никого. А сега въвеждаме нови процеси на координация с различните летищни служби, като "Гранична полиция", Митници, служителите на летище София", каза Бъчваров.

Миналата седмица е бил най-натовареният ден с около 1000 пътници на час и средното време за преминаване на проверка и граничен контрол - 11 минути. Това, според Бъчваров, е 10 плюс пъти пъти по-бързо и ефективно, отколкото в европейските летища.

1800 служители работят в момента на Летище София.

Фокусът е до 2028 г. летището да се превърне в петзвездно регионално летище, което предполага пълна реформа на процеси и структури и дигитализация.