"Toплофикация е на прицела на националния омбудсман, тъй като много от жалбите и оплаквания са от това столично дружество. Един от най-засяганите проблеми е невъзможността им да се откажат от парното". Това заяви националният омбудсман Мая Манолова в ефира на bTV.
"След като пробвах да убедя институциите, че трябва таксата "Сградна инсталация" да бъде намалена, се обърнах към ВКС. Има противоречие между два закона - за енергетиката и за защита на потребителите.

Очаквам решението на върховните съдии. Сигурна съм, че то ще бъде съобразено с европейските правила и закони, които защитават потребителите. Не може хора да плащат огромни сметки, само защото през апартамента им минават тръби. Това прилича на крепостничество. "Топлофикация" не може да продължи да заробва своите клиенти", категорична бе Манолова.

Това е голяма победа, защото и в това отношение имаше огромни проблеми. Ще ви дам и реален пример."Топлофикация" е завела дело срещу гражданка за 21 стотинки. С таксите за юрист-консултските възнаграждения сметката става 700 лева. Обясненията на "Топлофикация" са абсурдни. Не може да се води дело за 21 стотинки, само за да се намери работа на юрист-консултите, които са на заплата към дружеството", категорична бе тя.

"В последните дни на това НС по внесен от мен законопроект бе приета една промяна, според която възнагражденията на юрисконсултите на "Топлофикация" ще се намалят 6 пъти.
 

Не е сериозно да се водят дела за 20 стотинки, само и само човекът да бъде натоварен с още такси. Това руши доверието към дружеството", допълни омбудсманът.