Много важна новина за кандидатите за шофьори!
Следваща стъпка е преминаване през скенер, който проверява дали не носи някакво електронно устройство - при наличие на такова "алармата" започва да пищи. Втората "електронна" проверка е с устройство, което "обхожда" тялото и също сигнализира, ако в дрехите има каквато и да е техника. Проверява се и самоличността - на няколко пъти системата снима кандидата и сверява кадъра от началото с тези по време на изпита. Това пък се прави срещу размяната на изпитваните - често ползвана практика, при която се явяват т.нар. професионални изкарвачи на изпити.
Дори и при въвеждането на таблетите се оказа, че кандидати си ги разменят и така знаещият отговаря на въпросите вместо реалния кандидат. "Затова в процеса на решаване на листовката автоматично системата прави сравнение на образа", обясни още Красимир Калайджиев. На изпитния терминал над кабинката пък има огледало, с него се следи за пищови под масата. Кабинетите са опасани с камери, които предават директно в центъра за контрол на агенцията. Така квестори следят на място, а инспектори наблюдават онлайн за евентуални измами. Преди видеопроверките се правеха на случаен принцип на записите от изпитите.
Новата система струва около 1 млн. лв. и е финансирана от бюджета. Тя позволява изпити да се провеждат всеки ден, а не както досега, предимно в понеделник и вторник, обясниха още от ИААА. От агенцията припомниха, че решаването на листовките само в техни зали се провежда от август миналата година. В частните школи за обучение вече върви само подготовката по теория, но не и препитването. Същите са и електронните листовки, които се решават на таблети. Реално в материала и въпросите няма нищо ново, промяната е в системата за контрол на изпита.
Същата остава и цената зе изпита - 20 лева. Поредната тотална реформа в сектора тръгна преди година, когато беше арестуван бившият шеф на ДАИ Цветелин Цветанов. Той се оказа на върха на корупционни схеми за измами и покупко-продажба на шофьорски книжки. В тайник в къщата на негов роднина бяха открити над 800 хил. лева, последваха поредица от арести на различни нива - от чиновници в администрацията до изпитващи и автоинструктори в цялата страна. През април 2016 г. бившият транспортен министър Ивайло Московски обяви пакет от мерки срещу порочните практики, които вече са факт. Предишната реформа беше преминаването от хартиени листовки към решаване на електронни тестове на таблет. Таблетите правят снимки по време на изпита, за да се види дали на въпросите не отговаря някой друг.
Последвайте ни
0 Коментара: