2,5 г. след трагедията на моста край Бяла всичко си е както преди. Пътят е тесен, стръмен и все така опасен както в деня на катастрофата - 7 декември 2006 г., показва проверка на "24 часа". А скалата, която трябваше да бъде взривена за изправяне на шосето, си стои непокътната.
За да се обезопаси пътят София-Русе в този участък, са нужни 8,2 млн. лева за кръгово кръстовище, съобщиха от пътната агенция. Но в условията на криза и годишен бюджет за ремонт и поддръжка на шосетата едва 130 млн. лв., не е ясно кога съоръжението ще се довърши.<br /> <br /> Обещанията за ремонта бяха дадени, след като 18 души загинаха в автобус, който падна от моста след катастрофа с камион. В момента движение по моста има, но само по старите две платна, въпреки че е разширен и има 4 ленти.<br /> За да се обезопаси обаче участъкът от пътя София-Русе и да функционират четирите ленти на съоръжението, трябва да се изгради кръгово кръстовище от страната на дунавския град. Както и да се разшири отсечка от 2 км след кръговото в посока Русе. За всичко това пътната агенция има готов технически проект. По Закона за обществените поръчки изпълнението му е записано като допълнителни дейности към договора за текущо и зимно поддържане на ангажираната за района фирма - консорциум &quot;Пътно поддържане&quot; - Бяла. Срокът на допълнителното строителство изтича след дни - на 9 юни. Но ще бъде удължен според новия договор за поддръжка, който ще се сключи след процедура по Закона за обществените поръчки, казаха от пътната агенция<br /> <br /> Оттам потвърдиха, че освен липсата на средства проблем са и неприключилите отчуждителни процедури на засягани имоти.<br /> <br /> За да бъде свършена работата докрай, мостът трябва се затвори, а трафикът да минава по обходния маршрут гара Бяла-Ценово-Обретеник. /БЛИЦ<br /> <br />