На вниманието на потребителите: Застрахователите зачестиха с измамите при автокаско
Преди дни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обяви, че автомобилните застраховки са едни от най-разпространените и често потребителите имат проблеми с отговорността на застрахователя при кражба на автомобила или при неговото повреждане.
Един от очерталите се проблеми е неоснователният опит на застрахователите да се освободят от отговорност при кражба на лекия автомобил, ако талонът за него е бил вътре. Кодексът за застраховането обаче съвсем категорично и изчерпателно изброява случаите, в които застрахователят може да се освободи от отговорност.
От Националната асоциация за защита на застрахованите (НАЗЗ) предупреждават за следната измама: в началото на годината застрахователят сам оценява колата, примерно за 10 000 лв. и взема от клиента 600 лв. премия. При инцидент, вместо да плати пълната щета, фирмата заявява, че оценката на колата е много по-ниска. Заради това едностранно решение клиентът в повечето случаи получава по-малко от уговореното, а компанията възстановява някаква част от премията.
Макар по закон застрахователят да дължи обезщетение в размер на действителната стойност, често застрахователите изплащат малка част от парите, макар на клиента да е платима максималната сума при пълна застраховка.
Много от тях не се съобразяват с разпоредбата на Кодекса на застраховането, според която щом не е уговорено друго, стойността по която се оценява автомобила при сключване на застраховката е равна на действителната стойност на колата, разясняват от НАЗЗ.
Последвайте ни
0 Коментара: