Планинските туристи вече могат да посещават чисто новия Център за еднодневен отдих „Козя стена“, разположен близо до хижа „Хайдушка песен“ и с.Чифлик в Троянския Балкан. Центърът е изграден от парковата дирекция по проект „Опазване на Национален парк Централен Балкан“. Деветте информационни табели и разнообразните места за пикник съчетават в себе си информационната, образователната и рекреационна функция на обекта.


Изграждането на центъра стана възможно благодарение на събрани средства в десетото юбилейно издание на дарителската инициатива на Райфайзенбанк (България) „Избери, за да помогнеш“. Проектът беше подкрепен от над 30 служители на банката, като дарената сума от тях, от Райфайзенбанк и от външни дарители е близо 4 000 лв.


Със събраните средства бе създадено приятно място за посещение и отдих на туристи от цялата страна. Национален парк „Централен Балкан“ се посещава ежегодно от над 60 000 души. Районът е изключително интересен за природолюбителите. Близкият резерват „Козя стена“ съхранява вековни букови и буково-елови гори, повече от 40 вида редки и защитени растения, включително ценно находище на уникален подвид старопланински еделвайс, както и над 60 вида птици.


„Центърът за еднодневен отдих в местността „Водослива“ на реките Рогачева и Камъчарска е част от стремежа ни да създаваме привлекателни за туристите места с информационни табели за значението и необходимостта от опазване на видовете. Изключително сме благодарни на мениджмънта и служителите на Райфайзенбанк, че ни подкрепиха и нашата идея се реализира успешно“, заяви Генчо Илиев, директор на НП „Централен Балкан“.


До момента в рамките на тазгодишната кампания „Избери, за да помогнеш” са събрани над 265 000 лв. за 24 проекта, като в инициативата със своите лични дарения се включиха 1717 служители на Райфайзенбанк, а всяко тяхно дарение бе подкрепено от банката със сума до 100 лв. Дарителската платформа izberi.rbb.bg остава активна, като на нея освен дарения за избраната кауза, широката общественост ще може да се запознава с реализираните проекти и с отчетите на организациите за изразходването на средства. Предстои 11-ото издание на кампанията, която ще стартира в началото на месец ноември.