Пуснаха за обществено обсъждане предложенията за промени в Закона за движение по пътищата, които да регламентират използването на електрически тротинетки, пише Монитор бг.


Водачите на електрически тротинетки (наречени в закона индивидуално електрическо превозно средство) ще трябва да са минимум на 14 години, за да имат право да карат по велосипедни алеи.

БЛИЦ TV: Нов грозен случай с тротинетките вбеси софиянци

С навършване на 16 години ползващите модерните двуколесни ще може да ги управляват по велосипедна инфраструктура, улици и пътища с максимално разрешена скорост до 50 км в час, е записано в заключителните разпоредби на Закона за движение по пътищата.

Предложенията предвиждат още тротинетките да се управляват задължително с каска и да развиват скорост не по-висока от 25 км в час. Електрическите превозни средства няма да могат да се карат по бус лентите.

Нова просташка изцепка с тротинетка в центъра на София СНИМКИ

Тротинетките задължително ще трябва да са оборудвани с механичен или електронен звънец и да нямат друг звуков сигнал.

Също така на скутерите ще трябва да са монтирани устройства за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад.

Просташка изцепка с тротинетка в София запали мрежата СНИМКИ

Водачите на тротинетките задължително да ползва в тъмните часове на денонощието или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан.

Това ли е истината зад електрическите тротинетки в София?

Придвижването със скутерите е разрешено по велоалеи, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение, става ясно още от предложените промени. В тъмните часове на денонощието и при намалена видимост електрическо превозно средство ще трябва да се управлява с включени светлини.

Всяка община може с наредба на общинския съвет да определи по-ниски максимално допустими скорости за движение на територията на съответната община.

С наредба ще може и да се определят ред и условия за използване на индивидуални електрически превозни средства под формата на споделено ползване, включително максимално допустим брой превозни средства и задължителни зони за тяхното паркиране, както и други ограничения.