След въведената извънредна ситуация в страната и противоепидемичните мерки срещу разпространението на COVID-19, NOVA остава вярна на своите зрители с навременна и обективна информация и актуално развлекателно съдържание.
 
За нарастващата необходимост на аудиторията от качествено телевизионно съдържание сочат и пийпълметричните изследвания, които в последните три дни отчитат увеличение на потреблението на телевизия от зрителите в активна възраст спрямо периода 01- 20 март с 28% средно дневно и с 15% в най-гледаното време.


 
Данните на Nielsen Admosphere Bulgaria потвърждават, че NOVA e медията, на която активната част от зрителската аудитория (18-49г.) разчита в най-голяма степен. Среднодневният аудиторен дял на NOVA е с 56% над резултата на втората по-гледаемост телевизия.

В праймтайм, средно за последните няколко дни, аудиторният дял на NOVA преминава границата от 30% с още по-голяма преднина спрямо бТВ – 63%; спрямо периода 01 - 20 март в най-гледаното време през последните три дни NOVA е увеличила дела си с 9%, докато конкурентната медия отчита спад от 10%.
 

 

 
Със силно журналистическо присъствие и актуална информация по най-важната тема в момента – COVID-19, NOVA успява да спечели доверието и вниманието на зрителите още в първите часове на първия ден от настоящата седмица.

В понеделник сутрешният блок на NOVA „Здравей България“ е гледан от над 36% от аудиторията в активна възраст (18-49г.). За сравнение, сутрешното предаване на втората по гледаемост телевизия достигна до 28,4% от същата аудиторна група.


 
Доказателство за силната публицистика на NOVA е и високото доверие на аудиторията към новинарските емисии, които заедно с извънредните си издания, достигнаха до близо 30% от зрителите в активна възраст (18-49 г.). Средният резултат на втората по гледаемост телевизия по този показател е 24%. 
 
 
Освен необходимостта от информираност, NOVA отчита и важността на качествено развлекателно съдържание в програмата си, което да забавлява зрителите пред малкия екран у дома.

В понеделник вечер „Като две капки вода“ за пореден път спечели приза за най-забавно предаване в българския ефир с над милион и двеста хиляди зрители, като шоуто за преобразявания отчете най-висок рейтинг от началото на осмия си сезон.

Рекорден е и резултатът по гледаемост на шоуто сред жените на възраст 25-54 година, като данните на пийпълметричната агенция Nielsen Admosphere Bulgaria са категорични - 42% от зрителите в активна възраст са гледали „Като две капки вода“, което е повече от три пъти над резултата на втората по гледаемост телевизия по същото време.

Въпреки липсата на публика в студиото на предаването, любимото шоу провокира зрителите, включвайки в реално време в ефира на NOVA виртуална публика с пряка връзка от домовете на най-ревностните си фенове. В платформите на Nova Broadcasting Group от началото на сезона „Като две капки вода“ генерира над 1,1 млн. видеогледания.
 

 
През изминалия уикенд друго актуално предаване на NOVA затвърди лидерската си позиция  в праймтайма. Риалити форматът „Един за друг“, в който двойки доказват силата на любовта помежду си, заслужено спечели вниманието на аудиторията. 32% от гледащите телевизия зрители в активна възраст предпочетоха „Един за друг“ също със значителна преднина спрямо конкурентната медия, а онлайн видеогледанията вече са над 640 хиляди.