Новата пътна настилка на бул. „Васил Априлов” ще издържа и на най-големите жеги, на които в последните години е подложен Пловдив.

„През лятото температурите в града вече задминават 40 градуса, а асфалтът се нагрява до 60 градуса, затова нормативите вече са завишени. За да е здрава настилката, полагаме плътна модефицирана асфалтова смес, устойчива на високите температури”, обясни за „Марица” инж. Валентин Алексиев, технически ръководител на обекта от фирма „Драгиев и ко”. 

Ударна работа кипи на западното платно на булеварда между кръстовището с бул. „Шести септември” и моста, където в началото на юли стана поредната авария на водопровод.

Цяла армия от работници, почернели на слънцето, 2 огромни асфалтополагащи машини, 20 камиона и валяци довършват ремонта на възловия участък, за да тръгне трафикът по-рано от определения срок – до 15 септември. 

Пътната настилка е с дебелина 28 сантиметра – битумизирана баластра, биндер и плътна асфалтова смес. Само за един ден вчера бяха положени 700 тона асфалт, днес продължават със същите темпове.  

Едновременно се подменят и плочките на тротоара до кръстовището, довършват се строителните работи в разделителната ивица. 

Строителите планират да приключат с последен пласт настилка в събота и ако от КАТ разрешат, движението ще бъде пуснато временно без маркировка.

„Поне 10 дни са необходими, за да може битумът отгоре да се изпари. Ако избързаме с нанасяне на хоризонталната маркировка, тя ще почернее”, уточни инж. Валентин Алексиев.

Платното е с дължина близо половин километър. Старият водопровод е подменен с нов, осигурен от ВиК ЕООД, нови са тръбите към сградите, както и канал. Финансирането е поела Община Пловдив.

По думите на кмета на район „Централен” Георги Стаменов догодина през лятото, когато трафикът е по-слаб, ще бъде преасфалтирано и източното платно от кръстовището с бул. „Шести септември” до моста. С това ще бъде решен окончателно проблемът с този участък на ключовия булевард.