Ford допълнително разшири гамата на електрифицирания, изцяло нов SUV и представи версията Kuga Hybrid – способен да достави 1000 км1  комбиниран пробег на бензин-електричество и само на електричество между зарежданията с гориво. Всичко това – без необходимост от  включване в електрическата мрежа за  зареждане.
 
Батерията на Kuga Hybrid, 1,1 кВтч, се зарежда автоматично, както от 2,5-литровия бензинов двигател, работещ по  цикъла на Аткинсън, така и чрез регенеративно зареждане при движение или спиране.

Съхранената енергия захранва електрически мотор, за да подобри производителността, да поддържа горивната ефективност на бензиновия двигател или да осигури шофиране само на електричество. Kuga Hybrid автоматично и безпроблемно превключва между двата вида задвижване според сценария на шофиране.
 
Усъвършенстваният пълен хибрид на новия модел е уникален в гамата Ford Kuga и осигурява максимална ефективност и рафинираност. Чистата електрическа мощност, която не се нуждае от зареждане от външен енергиен източник, се съчетава с дългия общ пробег 1 000 км.


 
Kuga Hybrid е и първата версия при новия Ford SUV, която, опционално, комбинира електрифициран задвижващ механизъм с  усъвършенстваната технология за интелигентно задвижване на всички колела2.

Вариантите, както с предно задвижване, така и с интелигентно задвижване на всички колела, подобряват удоволствието от управлението на силовия агрегат със 190 к.с., използвайки симулирана функция за превключване на предавките за разделяне на мощността.

За по-голяма ангажираност на водача,  технологията е проектирана да подражава на познатите превключвания на скоростите на конвенционалната автоматична скоростна кутия.
 
„Всеки от нашите електрифицирани модели Kuga има свой уникален набор от предимства. За новия Kuga Hybrid това са горивна ефективност и пробег, конкуриращ дизеловия, допълнителната увереност, предлагана от Интелигентното задвижване на четирите колела и свободата от чисто електрическо шофиране, без необходимост от  зареждане с кабели“, каза Роланд де Ваард, вицепрезидент маркетинг, продажби и сервиз, Ford of Europe.

„Ford се ангажира да предложи избор от електрифицирани превозни средства, така че всеки клиент да намери идеалното за себе си решение, което да се впише безпроблемно в живота му. Никой модел не демонстрира това по-добре от Kuga.”
 
Производството на новия Kuga Hybrid,  един от 17-те електрифицирани автомобила на Ford, които ще бъдат представени за клиентите в Европа преди края на следващата година, стартира сега в завода на компанията във Валенсия, Испания.

Усъвършенстваните литиево-йонни батерии на Kuga Hybrid също се сглобяват в завода във Валенсия. Съвършено новата, модерна инсталация за тях е инвестиция в размер на 24 милиона евро, в подкрепа стратегията на Ford за електрификация в Европа.
 
Kuga Hybrid допълва най-електрифицираната гама, предлагана някога от Ford в един единствен модел, присъединявайки се към вариантите Plug-In Hybrid и 48-волтовите меки хибридни версии EcoBlue Hybrid, заедно с традиционните конвенционални бензинови и дизелови двигатели.
 
Практичността на Kuga, съчетана с хибридна гъвкавост
Новата гама на Ford Kuga от самото начало предвижда включването на версия със самозаряден (пълен) хибрид на базата на бензинов агрегат и използва ефективни комбинации, за да увеличи максимално простора и практичността на SUV и подпомогне рафинираното управление.
 
С безшумен старт Kuga Hybrid потегля от място, използвайки само електрическа енергия и предоставя възможност за наистина релаксиращо изживяване при шофиране в града, както и в зони с непрекъснато тръгване и спиране. Пълнохибридният задвижващ механизъм поддържа чисто електрическо шофиране за кратки периоди, като същевременно елиминира безпокойството от необходимост от зареждане.
 
Способността да изминава 1000 км с един резервоар гориво прави Kuga Hybrid убедителна алтернатива на дизеловите двигатели. Осигурявайки горивна ефективност от 5,4 л / 100 км и CO2 - емисии от 125 г / км WLTP (5,1 л / 100 км и 118 г / км CO2 NEDC) 3 заедно с 54-литров резервоар за гориво, общият пробег на Kuga Hybrid също е повече от 30% по-голям от този на Kuga Plug-In Hybrid, който предлага по-голям чисто електрически обхват на шофиране до 56 километра WLTP (72 км NEDC). 3
 
Без да е необходимо клиентите да използват външен източник на енергия за зареждане на батерията, Kuga Hybrid предлага атрактивен избор за тези, които желаят електрифициран автомобил, но имат ограничен достъп до решения за външно зареждане у дома или на работното си място, както и за шофьори, желаещи едновременно електрификация и интелигентно задвижване на всички колела.
 
60-клетъчната батерия с мощност 1,1 кВтч използва система за охлаждане с течност, която елиминира нуждата от охлаждащ вентилатор, като помага за намаляване на нивата на шум за по-голям комфорт в кабината.

Оптимизираното охлаждане също така позволява компактна конфигурация на акумулаторните клетки, спомагайки за запазване на просторния интериор на автомобила, включително пространството за главите на пътниците от предния ред, което е повече от 1 метър, както и до 1 481 литра товарно пространство зад предните седалки. 4
 
В допълнение, системата за топлообмен на отработени газове спомага за по-бързото привеждане на двигателя до най-ефективната му работна температура, позволявайки на Kuga Hybrid да превключи по-бързо на електрическо шофиране след студен старт и както и да затопли кабината за комфорт на пътниците.

Подобрената производителност на батерията също допринася за капацитет на теглене до 1600 кг при варианта с предно задвижване. 5
 
Kuga Hybrid осигурява плавно линейно  ускорение, като автоматично превключва между чисто електрическа, хибридна и бензинова мощност, подкрепена от преработен контролер на мотор-генератор.

Най-новото поколение трансмисия на Ford с разделена мощност е проектирана специално за работа с 2,5-литровия бензинов двигател - безпроблемно регулиране на съотношенията за оптимална производителност и горивна ефективност в редица условия на шофиране. Нулевото ускорение от 100 км/ч отнема 9,1 секунди за варианта с предно задвижване.
 
Симулираната функция за превключване на предавките – активирана в нормален или спортен режим на задвижване - автоматично регулира оборотите на двигателя при промяна на скоростта на автомобила.
 
Kuga Hybrid се предлага като опция и с интелигентно задвижване на четирите колела на Ford, което измерва как колелата на автомобила прилягат към  пътната настилка и може да регулира подаването на въртящ момент между предната и задната част за по-сигурна стойка и поведение на пътя.

Технологията има минимално въздействие върху горивната ефективност, а функцията за изключване на задвижването на четирите колела допълнително поддържа оптимизирана горивна ефективност, като автоматично се връща към предно предаване при благоприятни условия на шофиране.
 
По-релаксиращи пътувания
Kuga Hybrid се предлага за поръчка във всички модификации, от Titanium до Vignale.
 
Стандартният модем FordPass Connect 6 позволява на шофьорите да планират по-бързо и по-малко стресиращо пътуванията си, чрез актуализации за навигационната система от трафика в реално време, както и дава на собствениците набор от удобства за положително преживяване чрез множество функции на мобилното приложение FordPass, включително дистанционно отключване/заключване вратата на гаража, дистанционен старт на двигателя 7 и локатор за автомобила.
 
Подложката за безжично зареждане на смартфона също е стандартна, а усъвършенстваните допълнителни функции включват информационно- развлекателна система за свързаност  SYNC 3 на Ford 8 с 8-инчов централен сензорен екран, и както първокласна аудио система B&O.
 
Наличните технологии за подпомагане на водача, предназначени да осигурят по-уверено и сигурно шофиране и  повишат безопасността, включват адаптивен круиз контрол със старт-стоп, разпознаване на пътните знаци за ограничение на скоростта и придържане в центъра на лентата 2 за безпроблемно движение по магистрала.

Активният асистент за паркиране 2 2 позволява напълно автоматизирани маневри за паркиране с едно натискане на бутон.
 
Новата Система за спазване на пътната лента с Асистент за сляпата зона 2 направи своя глобален дебют с Kuga. Поръчвана като опция, технологията следи за превозни средства в сляпата зона в зрителното поле на водача, приближаващи се отзад, и може да приложи контраманевра, за да предупреди шофьора и да предотврати евентуална смяна на лентата, в случай че идентифицира потенциален сблъсък.
 
Своя глобален дебют в новия Ford Kuga прави и технологията Асистент за засичане на приближаващ страничен трафик при навлизане в кръстовище. Тя може автоматично да задейства спирачките, за да предотврати  потенциален сблъсък с  превозни средства, пристигащи в паралелните  ленти, когато шофьорът прави маневра, пресичаща пътя на насрещно преминаващия трафик.

 
###
 
1 Потенциалният пробег е изчислен при горивна ефективност от 5,4 л/100 км WLTP (5,1 л/100 км NEDC) и на база 54-литровия капацитет на бензиновия резервоар.
 
2 Функциите в помощ на водача са допълващи и не могат да заместят вниманието, преценката и необходимостта да се контролира автомобила от страна на водача.
 
3 Горивната ефективност на Kuga Hybrid с предно задвижване е от 5.4 л/100 км, CO2-емисии от 125 г/км WLTP (от 5.1 л/100 км и 118 г/км NEDC).
 
Горивната ефективност на Kuga Hybrid с интелигентно задвижване и на 4-те колека е от 5.7 л/100 км, CO2-емисии от 132 г/км WLTP (от 5.2 л/100 км и 120 г/км NEDC).
 
Горивната ефективност на Kuga Plug-In Hybrid е от 1.4 л/100 км и CO2-емисии от 32 г/км WLTP (от 1.2 л/100 км и 26 г/км NEDC) с шофиране само на електричество от 56 км WLTP (72 км NEDC).
 
Декларираният разход на гориво/енергия, CO2-емисии и електрически обхват са определени в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕК) 715/2007 и (ЕО) 2017/1151, съгласно последните им изменения.

Леките превозни средства следват одобрено типово използване с помощта на Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP), ще съдържа информация за разхода на гориво / енергия и CO2-емисии по Новия европейски задвижващ цикъл (NEDC) и Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP). WLTP-изискванията напълно ще заместят последните данни по NEDC в края на 2020 г.

Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различните производители. По време на последната фаза на действие на NEDC, консумацията на гориво и CO2-емисиите по WLTP ще се сравняват с NEDC.

Ще има известна разлика в предишната икономия на гориво и емисии, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същи автомобил според двата стандарта може да има различни стойности за разход на гориво и емисии на CO2.
 
4 Товароносимостта и товарният капацитет са лимитирани от теглото и разпределението на тежестта.
 
5 Maксималният капацитет на теглене варира спрямо товара, конфигурацията на ПС, аксесоарите и броя на пътниците. Цитираните граници за теглене представляват максималния капацитет на теглене от ПС спрямо  брутната му маса и рестарт при 12-процентов наклон на морското равнище. Динамичното представяне и горивната икономичност на всички модели се намалява при теглене.
 
6 Функции, които може да изискват допълнителна активация.
 
7 В региони, където това е позволено от закона.
 
8 Не шофирайте, когато сте разсеяни. Използвайте гласово-оперирани системи и гласови команди, когато е възможно; не използвайте ръчно различни устройства по време на шофиране. Някои функции могат да бъдат заключени, докато автомобилът е включен на предавка. Не всички функции са съвместими с всички устройства.