С рекламни листовки за такси, което предлага превоз от „2 лева”, са облепени стълбовете в западните и източните квартали на София. Зад рекламата стои руската фирма „Максим”, която е започнала своята дейност в западното сибирско градче Шадринск в област Курган през 2003 г. През 2009 г. открива клонове в 7 града в Русия, през следващите 2 г. - в още 39. От миналата година стъпва на пазара в Казахстан, Украйна, Грузия и у нас, пише "Труд"..
Офертата за 2 лв. всъщност се оказа начална цена за малки разстояния, както ни обясни операторката Елена, говореща с руски акцент. Цената за курс от жк &bdquo;Люлин 10&rdquo; до ЦУМ беше пресметната от нея на 5,60 лв. Подобна сума за същия курс ще ви вземат и от големите софийски такси компании, ако няма задръстване.<br /> <br /> Всъщност &bdquo;Максим&rdquo; не е таксиметрова компания, а предлага софтуерно решение за шофьорите, чрез което им осигурява клиенти досущ като &bdquo;Юбер&rdquo;. Разликата е, че руснаците държат за тях да работят само собственици на изправни таксиметрови автомобили с всички лицензи и разрешителни за таксиметрови превози. Фирменото софтуерно приложение се инсталира на смартфон или таблет. Руската компания печели от това, че всеки шофьор трябва да й предплати известна сума на лична сметка, от която му се правят удръжки за всеки уреден клиент. Личната сметка може да се попълва и електронно. Освен с обаждане клиентите могат да поръчват такси и чрез (app) софтуерно приложение на смартфон. Според лошо преведения от руски език сайт на компанията поръчаните през app коли идвали много по-бързо./БЛИЦ<br /> &nbsp;