От средата на ноември голяма част от София ще има трусове дни наред СНИМКИ
Строителството на тунела трябва да приключи до началото на 2026 г., а цялата отсечка да бъде пусната в експлоатация през 2027 г.
През ноември тунелопробивната машина започва да изгражда тунелите през "Слатина", съобщиха на страницата на софийското метро във фейсбук.
Ето какво пише в съобщението:
На 2 срещу 3 октомври започна превозването на едрогабаритните елементи на тунелопробивната машина (ТПМ) до стартовата й шахта под локалното платно на бул. "Цариградско шосе" срещу УМБАЛ "Св.Анна". Машината ще изгражда тунелите на новия участък на метрото през "Слатина".
Метро в София
До стартовата площадка ще бъде построена крайната от 6-те станции на разширението от 6 км на третия метродиаметър. Трасето ще минава покрай Военна академия и през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" ще стига до бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница.
До станцията ще бъде изграден линеен изтеглител и буферен паркинг за около 250 коли. В площадката на стартовата шахта отделните елементи и възли на ТПМ ще бъдат сглобени след извозването им в рамките на 45 дни.
1600 тона с глава с диаметър 9,4 м
Плановете са през втората половина на ноември тунелопробивната машина да започне да изгражда тунела в посока към метростанцията до зала "Арена София" и София Тех парк.
Машината тежи 1600 тона, дълга е около 86 метра, а главата й е 9,4 метра в диаметър. Това е приблизително ширината на тунела, в който ще се движат метровлаковете. Разчетите са машината да работи денонощно, за да постига среден напредък по около 9-10 метра на ден в зависимост от условията.
Строителството на тунела трябва да приключи до началото на 2026 г., а цялата отсечка да бъде пусната в експлоатация през 2027 г., което ще даде възможност на 75 хиляди столичани да се придвижват по-удобно и бързо.
Последвайте ни
0 Коментара: