Фабриката за фалшиви новини продължава да бълва нова серия клевети срещу депутата Делян Пеевски.
Пропагандната кампания срещу Пеевски върви вече цяло десетилетие, откакто семейството му купи „Телеграф“, „Монитор“ и „Политика“ и на медийния пазар се появи издателска група от печатни издания, които не участват в акциите за манипулация на общественото мнение, непрестанно правени от кръга „Капитал“ и присъдружните му сайтове, пише агенция "Монитор".

Издателската група на депутата обяви война на фалшивите новини в началото на миналата година и оттогава непрестанно разобличава лъжите на фабриката за манипулации, структурирана от медийните бухалки на олигархията у нас. За една година "Монитор" е засякъл над 300 публикации на „Капитал“, „Дневник“, „Медиапул“, „Клуб Зет“ и „Фрогнюз“, които съдържат доказано фалшиви новини. Над 60% от тях са по адрес на Делян Пеевски, но броят на фалшивите новини по негов адрес рязко се увеличи през последните няколко месеца, като отчетливо се забелязва поддържането на дневен норматив от между 3 и 5 манипулативни публикации на ден.

След изпълнението по написването на норматива от фалшивите новини, обаче се реализира стройна система по разпространението им в интернет. Чрез генериране на трафик и използване на разнообразни платени услуги за реклама, иначе слабо посещаваните интернет сайтове като „Фрогнюз“ и „Медиапул“ например придобиват непробиваем статут в интернет търсачки като „Гугъл“. Получава се така, че на пръв поглед разнообразния списък от източници на информация, които предлага „Гугъл“, всъщност е изцяло монополизиран от Фабриката за фалшиви новини. Елементарният опит да се потърси информация за Делян Пеевски в „Гугъл“ дава резултат, при който с предимство се показват три новинарски статии, маркирани като „водещи новини“. „Изненадващо“ техни източници са „Капитал“, „Дневник“ и „Медиапул“. Освен че 2 от тези 3 сайта официално са един и същ източник, а третият задкулисно им партнира, те дори статистически не са най-посещаваните интернет медии в България и на какъв принцип са подбрани, могат да обяснят само в търговския отдел на „Гугъл“.

Нескончаемата канонада от фалшиви новини, повторното публикуване на едни и същи статии или верижното им пускане през кратък интервал от различните сайтове също създават невъобразим пропаганден шум. 

Опитът да потърсите новини в „Гугъл“ по адрес на Пеевски например показва два варианта – да ви ги подредят по значимост и по дата. Обективното подреждане на новинарския поток по време на публикуване обаче показва нагледно безспирния обстрел от фалшиви новини, на който е мишена Пеевски. В средата на вчерашния ден например резултатът от търсачката на новини с опция „по дата“ показва, че последните три резултата са от „Фрогнюз“, финансиран от Цветан Василев, „Дойче веле“, където автор на манипулативна публикация е служителката на „Медиапул“ Полина Паунова, и вездесъщия „Капитал“. Идентичен опит само 1 час по-късно дава резултат, в който в топ 3 са същите сайтове но в разместен ред, тъй като някой от тях междувременно е избълвал нова публикация с марката „Пеевски“. Излиза, че на практика само 5-6 сайта информират (или по-точно дезинформират) цяла България за личността на Делян Пеевски, а други медии с доста по-широка аудитория са заглушени в интернет пространството.

Още по-шокиращото е, че собственици и служители в тази малка групичка от интернет медии бяха разкрити от стенограмите „АРГО-гейт”, че тайно, в съглашателство координират действията си, провеждат общи кампании в полза на определени политически партии или бизнес кръгове.

Прочетете цялата статия в Агенция "Монитор"