Петър Бунев: Инцидентът в Хитрино не е причинен от заключващата стрелка на релсите
Според председателя на синдиката на железничарите, пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки
„Взривът е настъпил след 3-4 минути – то се вижда на видеото, че имаме достатъчно искри, имаме изключена контактна мрежа с волтова дъга и по време на дерайлирането не е имало изтичане на газ. Чак след обръщането на вагоните вече е имало газ”, пояснява Бунев.
По думите му е възможно главният машинист да се е заблудил, че влакът няма да мине в отклонение на гарата, а ще мине по правия коловоз, което може да обясни високата скорост.
„Според мен няма как да е от заключващата стрелка на релсите, но предполагам, че това ще се види – заключващият механизъм ще трябва да се провери”, заяви Петър Бунев. Той обясни реда, по който това се случва: Стрелката се обръща от стрелочника, тя трябва да се заключи. Има ключ, който се завърта. Взима се ключа, влиза се в поста, слага се на таблото, завърта се и оттам ръководителят на движението може да светне входния сигнал за влака.
„Машинистите са се подписали, че имаме редовен сигнал за преминаване през гарата”, заяви Бунев.
Той подчерта, че пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки, защото от цялата композиция само тя се е спукала.
Последвайте ни
0 Коментара: