Пълен хаос цари на летище Пловдив. 500 пътници са в капан, след като снегът блокира аеропорта. Никой не планира чистене на пистата, а хората са изнервени до краен предел, защото никой не им казва кога ще се реализират полетите.
Терминалът не е отоплен, а в 22 часа по разписание летището трябва да затвори, пише "Марица". 

Вече 7-8 часа пътници  продължават да чакат чартъра за Москва. Те дори преминали контрол и били допуснати в залата за заминаващи. Самолетът обаче е кацнал за принудителен престой в Кишинев. В момента няма информация дали изобщо руската машина ще стигне до Пловдив.



Отделно стотици пътници чакат три полета на Райънеър. В 17,15 ч трябваше да кацне самолетът от Франкфурт, 2 часа по-късно този от Шарлероа, а в 20,40 – от Лондон.

Заминаващите за Тел Авив също още са на летището.

Хората се ядосват, че няма от къде да си вземат храна и напитки.

Дежурните обясниха, че пистата няма да се почиства, докато не спре снегът. Според запознати със ситуацията обаче наличната техника е започнала да обработва трасето, но е спряна. На пистата е установен познатият в авиацията „лош спирачен ефект“, което прави съоръжението опасно и на практика неизползваемо.



Летище Пловдив е на автопилот след внезапната смърт на изпълнителния директор Владимир Щърбанов. Той бе и член на борда на държавната фирма, който все още не е попълнен от Министерството на транспорта. На практика оперативен шеф няма, а нов и.д. директор се очаква най-рано в края на седмицата.

Според вътрешна информация от дружеството в момента наличностите на горива се поддържат на минимум. За снегорините сутринта е имало около 800 л нафта, които са крайно недостатъчни. За да се почисти пистата е необходимо 4-5 машини да работят едновременно във верига в продължение на няколко часа. Освен това на щат в момента са едва трима души, които могат  да управляват подобна техника.

Не е достатъчен и резервът от керосин, с който работи т.нар. „топлодух“. Въпросната машина се използва за преодоляване на обледяването на пистата, което вече е факт. На всичко отгоре техниката не е сертифицирана от ГДГВА, което означава, че пускането и в действие ще е в нарушение на нормативната база.

В тази ситуация не е ясно кога пистата ще бъде почистена и летището ще може отново да поема полети, прогнозира източник.