Офертите за строежа на отсечката Стара Загора - Нова Загора от магистрала „Тракия" били пазени като „Мона Лиза".
Това заяви Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройство в предаването &bdquo;Седмицата&quot; на Дарик радио. &bdquo;Ценовите оферти бяха добре пазени и недостъпни&quot;, категоричен беше Плевнелиев.<br /> <br /> &bdquo;Ние дадохме пълната свобода на компаниите да преценят хардуера, да преценят по какъв начин ще работят, да си направят план-график, ако трябва да си докарат и всички допълнителни технологии и екстри. Всъщност от друга страна, ние застанахме много твърдо там, където държавата винаги се е пропуквала, а именно качество, срок, бюджет. Защото еманацията на качествения проджект мениджмънт, какъвто досега липсваше, е именно това, обектът е готов в срок, качествен е и в бюджет. И всъщност цялата тръжна документация беше преработена и ако вие прочетете, вие ще видите, че това е революция за България. Досега такава защита на държавен интерес не е имало. Тоест ние казваме на фирмите, вие трябва да дадете една качествена магистрала, как ще я направите е вече ваша преценка&quot;, уточни той.<br /> <br /> Относно отхвърлените оферти, недопуснати до по-преден етап на конкурса, министърът заяви, че според процедурата предварително се прави селекция и се избират оферти, от фирми, които могат да свършат работата. След това измежду тях се подхожда към избора на най-ниска цена. <br /> <br /> &bdquo;Даваме обективни критерии, за да отсеем фирмите, които могат да свършат работа. От тях избираме тази с най-ниска цена. Сега ще се проверява дали тази цена е устойчива. След като комисията прецени дали офертата е устойчива и могат да свършат работа, Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot; (АПИ) ще провери работата на комисията и ще направи одит. Той ще докладва на управляващия орган по европейската програма. Т.е. имаме тройна защита&quot;, обясни министър Плевнелиев. <br /> <br /> Росен Плевнелиев разкри още, че е ангажирал няколко юридически екипа, които подробно да разучат закона, за да не бъдат допуснати грешки при сключване и изпълнение на сделката. &bdquo;Не искам да допусна грешка. Накарал съм четири юридически структури да четат закона, за да не допуснем грешка&quot;, обясни той. <br /> <br /> &quot;Учуден съм от голямата разлика в отворените вчера оферти на фирмите в конкурса&quot;, каза Плевнелиев. По думите му тази разлика се дължи на различния подход при подготовката на тръжната документация. Българската фирма (Българското Обединение Магистрала Трейс) например, била подходила с това, че познава всеки метър от магистралата. &quot;Те познават магистралата - асфалтовата им база е там, хората им са там и са подходили оптимално. Аз не считам, че с тази цена изобщо могат да спечелят нещо&quot;, каза министърът.<br /> <br /> Той не искри желанието си първата копка да бъде направена по план - на 3 май 2010 г. /БЛИЦ<br />