Таксиметровите фирми в Пловдив искат увеличение на тарифите. Това обаче може да стане само с промяна на общинската Наредба за минимални и максимални цени на превоза на пътници.

А тя не е актуализирана от 2014 година и вече е съвсем неадекватна с оглед на инфлацията през последните години, посочва Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи. От организацията от месеци правят опити да се срещнат с кмета на града Костадин Димитров по въпроса.

В момента повечето жълти коли в Пловдив возят на дневна тарифа 1.09 лева на километър и нощна 1.19 лева.  Първоначалната такса по светло е 1.95 лева, а през нощта – 2.05 лева.

От миналата година се въведе и нова такса „повикване“ от 25 ст, пише "Марица".

Така такситата возят почти на максималната цена, закована в общинската Наредба – 1.10 лева. За нощния пробег имат още малко „луфт“. В документа максимална цена за превоз на пътници в тъмната част от денонощието е 1.30 лева.

Фирмите ще настояват Наредбата да се редактира в посока нагоре и долния и горния праг на цени за километър да станат като в столицата. А именно – километър през деня да се плаща между 1.21 лв и 2.05 лв. , а през нощта – между 1.39 лв. и 2.51 лв.

Таксистите в града имат и друг „вечен“ проблем – стоянките, където да изчакват пътници. Асоциацията е подготвила писмо до кмета Костадин Димитров с молба да се форсират дейностите по обособяване на нови места.

„От 10 август 2020 г. имаме получено писмо до директора на "Общинско предприятие организация и контрол на транспорта" , разказва Володя Домашенко. „Тогава бяхме уведомени ,че предстои обявяване на обществена поръчка за избор на фирма доставчик на необходимите пътни знаци за обособяване на одобрените от експертен съвет  таксиметрови стоянки.

За над 1600 таксита в Пловдив, в момента се полагат под 200 места на стоянките. Колегите непрекъснато са глобявани за спиране на нерегламентирани за това места“, допълва Домашенко.

Браншът дори смята да излезе с екстравагантно предложение към Общината. „Ако местната администрация и съответните общински предприятия нямат необходимия капацитет, ние сме готови със собствени средства да закупим необходимите пътни знаци и боя и сами да обособим одобрените стоянки“, се казва в писмото, изпратено на Костадин Димитров.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук