Празниците идват! Ето колко пари да заделите за подаръци
Проучване показва колко ще се бръкне българинът, за да зарадва близките си
Анкетираните потребители на интернет тази година планират да купят подаръци средно за 5-6 души, като повечето са от тесния семеен кръг, който включва братя, сестри, родители, баби и дядовци. Тук също се наблюдава известно нарастване спрямо година по-рано, когато намеренията са били да се вземат пакети за 3-4 човека от най-близкия семеен кръг.
Сумата, която респондентите смятат да отделят за приятели и познати, е 25 лв. на човек, като тя намалява с 1 лв. спрямо година по-рано. Проучването показва още, че българите предпочитат да купуват подаръци за приятели, отколкото за далечни роднини – едва 22% от анкетираните ще отделят средства и за тях. На други познати и на колегите си подарък планират да купят едва 13% от потребителите на интернет.
Класическите възможности са подаръци ще са предпочитани и тази година, сочи още проучването. Според него около 55 на сто ще заложат на дрехи. На второ място се нареждат продуктите за коса и козметика, като тях ще изберат 45% от нашенците, а на игри и играчки ще заложат 35 на сто от българите. За торбичките на най-близките предпочитани ще са забавна електроника и други подобни стоки.
Преобладаващата част – 81 на сто, от анкетираните предпочитат да избегнат стоенето по опашки и планират да купят подаръците онлайн. Осигуряването на подаръците може да започне още от началото на ноември, се казва още в проучването. Причина за това са все по-популярните празнични промоции, които вече са започнали. За сравнение през миналата година също водещо място за пазаруване са електронните магазини, следвани от моловете и търговските вериги, както и обикновен или специализиран магазин.
При избора на мястото за купуване на подходящия коледен подарък важна роля играят сайтовете за сравнение на цените, като тази година те са вторият основен фактор за онлайн ориентиране. Най-важният критерий продължава да е цената, но все по-сериозно влияние оказват първите впечатления и опитът, свързани с надеждността на избрания онлайн магазин. Освен това при определянето на мястото на онлайн пазаруването важна роля играят и много критерии, свързани с качеството и удобството - например продуктовата гама, запознаването с написаните за продуктите отзиви на купувачи, резултатите в сайтовете за сравнение на цени, а също дали в момента на поръчката продуктът е на склад.
Последвайте ни
0 Коментара: