Продължаваме да се возим със старите трамваи
Той отправи апел към социалистите да спрат да саботират работата в града.
Бойко Борисов заяви, че хърватската фирма дори е писала писмо до министър-председателя на България, тъй като тя е била пряко обвинена на пресконференцията на БСП.
В писмото си до Станишев хърватската компания “Кончар-Електрични возила” чрез дъщерната си фирма “Конелл” и нейния изпълнителен директор Гинчо Павлов цитира публикация на вестник “Дума”, като казва, че БСП в лицето на общинаря Жельо Бойчев гради “цялата си криминална версия” върху абревиатурата HRN, с която си обяснява хърватския стандарт при трамваите, но е пропуснал друга абревиатура EN, която е присъединеният към евроизискванията стандарт на всяка отделна страна. Въпросните абревиатури се отнасят за климатичната инсталация при трамваите. В писмото пише още, че о оплюването на една фирма Бойчев мина към оплюването на цялата хърватска държава. “Апропо, всички столичани, возили се в презентирания в късната студена есен на 2008 г. хърватски трамвай, бяха най-вече долни от безупречната климатична инсталация. (Всички столичани, с изключение на БСП, естествено)”, пише още в писмото.
В писмото си Павлов сравнява червения Бойчев с Шерлок Холмс, Еркюл Поаро и Евтим Костадинов, заради дедуктивните му способности. Там се казва още, че що се отнася до посоченото в тръжната документация изискване за сервиз, то е абсолютно наложително и всяка фирма го постига или с изграждане на своя сервизна база, или с договор с предприятие, можещо да извършва тази дейност. “Явно наличието на смесеното българо-хърватско предприятие “БДЖ – Кончар” е железен аргумент за корупционната същност на хърватите. Извод: дай, да ликвидираме предприятието”, се казва още в писмото до премиера.
Скандалът
БЛИЦ припомня, че групата на БСП в столичната община се закани да сезира прокуратурата и ЕК в понеделник вчера, ако до това време не се спре обществена поръчка за доставка на 25 трамвая в София. По обществената поръчка е въведен допълнителен стандарт, който е хърватски и трамваите трябва да бъдат съобразени с него. По думите на общинския съветник от БСП Жельо Бойчев така предварително се определя доставчика на тези 25 трамвая, защото в Хърватия има само един завод за трамваи - в Загреб. СО ще заплати за 1 трамвай между 2.5-3 млн. евро, а трамваите в Хърватия струват много по-малко. Бойчев смята, че разликата между това, което общината ще плати, и реалната цена на трамваите, има разлика от 1 млн. лева. Цялата обществена поръчка излиза 75 млн. евро и при общото калкулиране се получава така, че разликата между цената на трамваите и това, което ще даде общината за тях е около на 30 млн. евро, които директно ще отидат в джоба в общинските съветници в ГЕРБ, твърди още Жельо Бойчев.
/Десислава Вангелова, БЛИЦ
0 Коментара: