Продължаваме да се возим на трамвая, който Станишев кара, заяви столичният кмет Бойко Борисов.
Оказа се, че след пресконференцията, която общинските съветници от БСП дадоха всичките шест фирми външни инвеститори, които бяха подали оферти за тръжната процедура за нови 25 софийски трамвая се отказаха. Според столичния кмет те са се отказали заради скандала, който БСП забърка. Борисов смята, че тези фирми не са искали да се компрометират и да бъде намествано името им в подобни корупционни схеми. Той заяви, че един нов конкурс тепърва ще отнеме много време. Експериментално за един месец е пуснат нов трамвай, за да бъдат тествани линиите в София. Това беше единствената причина заради, която беше пуснат той. “Благодаря много на Станишев, че след като тотално провали цялата държава, спря ни еввофондовете, сега се опитва де провали и нас общината, вижте какво направиха той и партията му с външните инвеститори”, обобщи кметът.
Той отправи апел към социалистите да спрат да саботират работата в града.

Бойко Борисов заяви, че хърватската фирма дори е писала писмо до министър-председателя на България, тъй като тя е била пряко обвинена на пресконференцията на БСП.
В писмото си до Станишев хърватската компания “Кончар-Електрични возила” чрез дъщерната си фирма “Конелл” и нейния изпълнителен директор Гинчо Павлов цитира публикация на вестник “Дума”, като казва, че БСП в лицето на общинаря Жельо Бойчев гради “цялата си криминална версия” върху абревиатурата HRN, с която си обяснява хърватския стандарт при трамваите, но е пропуснал друга абревиатура EN, която е присъединеният към евроизискванията стандарт на всяка отделна страна. Въпросните абревиатури се отнасят за климатичната инсталация при трамваите. В писмото пише още, че о оплюването на една фирма Бойчев мина към оплюването на цялата хърватска държава. “Апропо, всички столичани, возили се в презентирания в късната студена есен на 2008 г. хърватски трамвай, бяха най-вече долни от безупречната климатична инсталация. (Всички столичани, с изключение на БСП, естествено)”, пише още в писмото.
В писмото си Павлов сравнява червения Бойчев с Шерлок Холмс, Еркюл Поаро и Евтим Костадинов, заради дедуктивните му способности. Там се казва още, че що се отнася до посоченото в тръжната документация изискване за сервиз, то е абсолютно наложително и всяка фирма го постига или с изграждане на своя сервизна база, или с договор с предприятие, можещо да извършва тази дейност. “Явно наличието на смесеното българо-хърватско предприятие “БДЖ – Кончар” е железен аргумент за корупционната същност на хърватите. Извод: дай, да ликвидираме предприятието”, се казва още в писмото до премиера.

Скандалът

БЛИЦ припомня, че групата на БСП в столичната община се закани да сезира прокуратурата и ЕК в понеделник вчера, ако до това време не се спре обществена поръчка за доставка на 25 трамвая в София. По обществената поръчка е въведен допълнителен стандарт, който е хърватски и трамваите трябва да бъдат съобразени с него. По думите на общинския съветник от БСП Жельо Бойчев така предварително се определя доставчика на тези 25 трамвая, защото в Хърватия има само един завод за трамваи - в Загреб. СО ще заплати за 1 трамвай между 2.5-3 млн. евро, а трамваите в Хърватия струват много по-малко. Бойчев смята, че разликата между това, което общината ще плати, и реалната цена на трамваите, има разлика от 1 млн. лева. Цялата обществена поръчка излиза 75 млн. евро и при общото калкулиране се получава така, че разликата между цената на трамваите и това, което ще даде общината за тях е около на 30 млн. евро, които директно ще отидат в джоба в общинските съветници в ГЕРБ, твърди още Жельо Бойчев.
/Десислава Вангелова, БЛИЦ