Маркетингов трик, привличащ милиони кликове, социален експеримент или опасна за децата игра е популярната "Синий кит", паникьосала много български семейства. Тя продължава 50 дни, като всеки ден има ново предизвикателството. Всяко трябва да е придружено със снимка за доказателство. Примерно изрязване на син кит с бръснарско ножче по ръката или крайното – самоубийство.
Твърди се, че неин създател е 21- годишният Филип Будейкин по прякор Лисицата, пише "168 часа". Играта е под формата на чат и затворени групи в социалните мрежи. Насочена е към детско-юношеската аудитория.

В едно от интервютата си в руските медии Лисицата твърди, че не се смята за виновен. Според него интернет е опасно място и само родителите могат да носят отговорност за това какво правят децата им там.

Будейкин казва, че е много добър психолог, че изобщо не се страхува, че е задържан. Признава, че е бил модератор на няколко групи, в които отправял различни предизвикателства.

Търсил хора, които отговарят на определен психопрофил - нестабилна семейна среда, липса на любов, необичащи животни, които по-лесно изпадат в депресия. Примамвал ги с думи, с които те се чувствали специални и избрани да бъдат посветени в тайната. Карал ги да будуват нощем, което влияело още повече на психиката и нервната система и ги правело податливи на манипулации.

Чистя света от безполезни хора, правя услуга на обществото", казва в интервюто Лисицата.

168 часа" се свърза с експерта по социални мрежи Жюстин Томс. Тя отрече играта да има развитие в България и каза, че целият шум около нея води до излишното й популяризиране. Тя все още проучва дали това не е една измамна реклама с цел да се генерират повече посещения в дадени сайтове, или реална история.

Томс допуска, че най-вероятно това е маркетингов трик, тъй като има много книги и филми с подобна тематика. Според нея след като няма данни от надеждни източници, това по-скоро изглежда на един голям блъф.

Тя съветва родителите да упражняват контрол над децата си, да не им позволяват да общуват с непознати и да имат паролите на техните акаунти поне до 13-годишна възраст, защото този тип игри се развиват именно в социалните мрежи.

Истината е, че в България 70-75% от децата в четвърти клас имат профили в социалните мрежи - казва тя. - Това нещо се прави със знанието на родителите, но много често самите те не са в социалните мрежи, тъй като ги отричат или отказват да са там, така допускат децата им да са абсолютно безконтролни."
 
Големият брой хаштагове и новосъздадени групи "син кит" според нея се дължи на шума, създаден от медиите. Надява се тази или подобен тип игри да не се развият у нас, но това зависи от родителите и учителите. Те са хората, които трябва да следят поведението на децата, да разговарят с тях и при първи съмнения да се вземат мерки.