Подигравката с български символи и разпространението на снимки с неприлични жестове сред тийнейджърите се превръща в тенденция. Това смята психологът Христо Монов във връзка с новите снимки в интернет, на които деца се гаврят с изображения на български исторически личности. “Здравата личност е невъзможна без национална идентификация. Не мога да си представя, че някой французин ще се подиграе с Наполеон или турчин – с Кемал Ататюрк”, заяви той в сутрешния блок на БНТ.
&ldquo;Да вземем например как се преподава за Левски в училище&rdquo;, каза той и добави, че в учебниците материалът за Левски и други важни исторически личности е изключително сух, скучен и учениците не могат да вникнат в същността на въпроса. В повечето случаи те изобщо не могат да разберат защо е важен Левски. <br /> <br /> &ldquo;Мисля, че не преиграваме. Те се бунтуват. Това е техният спонтанен, присъщ на възрастта бунт за това, че не можем да им организираме така живота, че те да подредят ценностите си&rdquo;, смята Монов по отношение на учениците. Отговорността за това у подрастващите да се изгради национално самосъзнание и ценностна система е на родителите. <br /> <br /> Той посъветва в събота и неделя във всичко градове хората да заведат децата си на местата, свързани с Левски &ndash; паметници или къщи и скривалища, в които той наистина е бил, и да им обяснят защо той е важен и трябва да се уважава.<br /> <br /> Според психолога: &ldquo;Много е важно в Шенген какви ще пътуваме&rdquo; &ndash; дали ще бъдем хора с ценности и изградено устойчиво национално съзнание или просто ползватели на услуги. <br /> <br /> Повод за коментара на психолога беше последната снимка на ученички пред паметник на Левски в двора на училището им, на която една от тях показва среден пръст. Четирите 12-класнички се извиниха и казаха, че изобщо не са имали намерение да обиждат българския революционер. Те се снимали без никаква зла умисъл, а въпросният пръст не бил среден, а показалец. Момичето, което го вдигнало, имитирало своя приятелка как танцува Майкъл Джексън. И четирите бяха втрещени от злите думи, изсипани по техен адрес, тъй като те изобщо не са мислели да обиждат когото и да било. Наложило им се да дават писмени обяснения в училището, където учителски съвет ще решава съдбата им. /БЛИЦ<br /> <br /> &nbsp;