Под 50% на капацитета си са язовирите Асеновец, Дяково и Ястребино. Това са язовири, които захранват Търговище, Кюстендил и Сливен.

Към момента тези язовири се следят. Режим имаше в Плевен и Ловеч, но беше отменен. Така че в момента търсим начини да осигурим вода, като строим язовир Луда Яна, завършихме язовир Пловдивци. Това коментира министър Петя Аврамова в ефира на bTV. 

Имаме проект за още един язовир и постоянно следим климатичните промени, за да осигурим водоснабдяване при всички климатични аномалии, които може да преживеем, допълни министърът.

Основната причина за нарушеното водоподаване в Перник са климатичните промени, намаленият дебит на водоизточниците, каза още министърът на регионалното развитие и благоустройството. 

По думите ѝ Перник не е изолиран случай и проблем с водоподаването към момента има в още 6 български града, като са засегнати 130 000 жители.

През тази година септемврийски дъждове нямаше, язовир "Студена" не е могъл да попълни обема си такъв, какъвто се очаква и към месец октомври управителят на "ВиК" е подал сигнал към областния управител, че трябва да бъде въведен режим на водата, заяви Аврамова.

Да не сатанизираме "ВиК", защото там работят хора, които също живеят в Перник, потърпевши са от водния режим и полагат неистови усилия той да бъде отменен, призова регионалният министър.

Малко се закъсня с въвеждането на водния режим, но при това безводие такъв режим трябва да бъде въведен рано или късно. За съжаление, режимът е въведен малко по-късно от необходимото, посочи Петя Аврамова, като уточни, че кранът, който подава вода към индустрията е спрян, а в понеделник ще бъде подменен.

Тя подчерта, че ремонт на язовира с източване на водоема не е извършван. Избрахме най-скъпия ремонт. Ремонтът се извърши от водолази от Италия. Ремонтните дейности са приключили през декември 2018 година. Язовирът категорично не е източван с такава цел, заяви Аврамова.

Регионалният министър поясни, че в момента заплашени от режим на водата са Търговище, Кюстендил и Сливен.

Тол системата не е катастрофирала, подчерта министърът. Огромен екип от хора работят по нейното въвеждане. Въвеждането на системата не е само техническо въвеждане, имаше и много процедури, които трябваше да извървим, заяви Аврамова.

Направихме проучване, което показва, че гражданите на България смятат, че трябва да има повече средства за ремонт и строителство на пътища, а тези средства могат да дойдат само от справедливото облагане на тежкотоварните превози. Това е пътят, въпреки че реформата е тежка. Тол таксата ще бъде въведена до 1 март, каза още Петя Аврамова.