Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин е помолил шведска фирма да даде пари на пребитата от шведски турист камериерка в Слънчев бряг. Рагин призова да се спре с истерията около шведският турист, тъй като туроператорите, които работят с Швеция се притесняват да не изгубят клиентите си, съобщава "Дарик".
"Заради този призив хората ме обвиняват във форумите, обиждат ме по телефона, наричат ме родоотстъпник, че мразя България. Не, не е така, не съм такъв и много я обичам. Просто колегите, които работят с шведския пазар са притеснени, че могат да си изгубят бизнеса.

Някои ни казват, че сме чорбаджии, изедници, че само за пари мислим. Истината е, че колегите плащат данъци, осигуряват работни места и без бизнеса не може", коментира Благой Рагин. Той подчерта, че случката не трябва да се отрази върху отношението на българите към шведските туристи, тъй като не всички са като този, нападнал камериерката. "Всяко стадо си има мърша", припомни поговорката Рагин.

Той обяви, че е през следващата седмица голяма шведска фирма ще даде пари на пострадалата камериерка в знак на извинения за ритника от пияния шведски турист. "На 19 юни пристига най-голямата шведска фирма да награди пет хотела за лоялност и заслуги за бизнеса, който са реализирали през 2016 г. Те искат да работят с нас. Помолих шведите да поканят пострадалата българката, да й се извинят, да се даде някаква сума, но не като подкуп, а като жест към нея, защото тя не е виновна. Просто е станала жертва на този вандализъм", каза Рагин.

Благой Рагин призна, че от пет години си търси заместник на шефското място в асоциацията на хотелиерите, но трудно се намират подходящи за поста кадри.