Шефът на КЗП разкри цялата истина за измамите на "Черния петък"! Ето какви права имате в 14-дневен срок след покупката!
Също така имат право и на рекламация. За стоки, които могат да проявят дефекти и т.н., потребителите биха могли да предявят рекламация пред търговеца и той е длъжен да извърши съответния ремонт. Ако не успее да го направи, дължи обратно получените пари“, коментира Маргаритов. По думите му, ако някой се опитва да ограничи отговорността си, това е нарушение и потребителите следва да настояват и да се възползват от правата си по закон или и да сигнализират в КЗП.
„Проверяваме търговската мрежа с наши екипи и на принципа „таен клиент“. Също така и онлайн пространството. Там напоследък има доста примамливи оферти, които проверяваме дали са истински. Целта е да сведем до минимум случаите, в които гражданите, искащи да се възползват от промоционалната кампания, ще бъдат жертви на некоректно търговско поведение“, допълни той.
Според него най-честите проблеми са свързани с това доколко тези намаления са реални и най-често констатираните по време на такива кампании нарушения са именно такива. „Тоест, търговецът или въобще не намалява цената, а само твърди, че това е така, или пък само няколко дни преди кампанията „Черен петък“ изкуствено завишава цената, за да може после, анонсирайки процент на намаление, да си продава стоката без реално това да е така.
Нека гражданите бъдат бдителни и по отношение на качеството на стоките, които купуват, тъй като не е изключено точно в тези кампании, когато се правят големи намаления на цени, стоките да са или с технически проблеми, или пък на принципа на т.нар. продаване на залежала стока и да не притежават необходимите характеристики“, препоръча председателят на КЗП.
Последвайте ни
0 Коментара: