Мрежата ври и кипи след дебата в събота вечер по bTV, в който участие взеха представители на формациите, които имат най-голям шанс за 49-то НС. 

БЛИЦ припомня, че в разговора участваха Даниел Лорер от ПП, Десислава Атанасова от ГЕРБ, Петър Чобанов от ДПС, Цончо Ганчев от "Възраждане" и Георги Свиленски от БСП.

В студиото се разрази скандал, като основни действащи лица бяха Лорер и Атанасова, но естествено в него не пропуснаха да се включат и част от другите участници. Георги Свиленски пък укори остро водещите, че сами не спазват регламента си и той не получава думата, колкото останалите. 

По време на третата част на дебата обаче, Мария Цънцарова и Златимир Йочев, които водеха политическата битка на екрана, показаха данни от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от БТВ и "Маркет линкс", проведено сред 1080 лица над 18 г. в страната в периода 18–27 февруари по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

Именно това обаче предизвика бурни реакции в мрежата. Причината е, че данните са доста стари. 

Всъщност проучването на социологическата агенция е направено в края на февруари, а данни за нагласите на гражданите за парламентарния вот на втори април, има публикувани и много след това. 

Във въпросното проучване преднината и победата макар и с 0,5% е за обединението ПП/ДБ, а в последните дни много агенции пък дават превес на опонентите им от ГЕРБ-СДС.

Именно така изкараните данни, според част от зрителите, са некоректни и опит за внушение. Те се чудят дали става въпрос за неволен гаф на медията или целенасочено и нарочно на аудиторията е представена именно тази графика. 

В крайна сметка, което и от двете да е вярно, няма как да не се отбележи, че данните от проучването са остарели и нерелевантни към сегашната обстановка. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук