Операторите на спешния телефон 112 не отговарят на обажданията на гражданите. За това алармират потърпевши. Хората изчаквали по 5 минути, а след това набирали отново, но пак без резултат, съобщава БНТ.
Възмутен гражданин разказва как миналия понеделник е звънял на телефон 112, за да сигнализира за деца, които си играят с газов пистолет пред блока, звънял е 6 пъти и накрая се е отказал.

"Пожар край "Струма", на 65 км. в посока София. От 112 не вдигат, за да им съобщя", пише друг фейсбук потребител.

Малко преди Коледа се запали моя клуб, 6-7 минути нямаше връзка, никой не вдигаше.

Всички тези сигнали говорят за проблемите в системата 112, която се появиха още преди 2 години, когато спря финансирането. В края на миналия месец анонимен служител изкара проблемите на системата за спешни повиквания на светло. Стана ясно, че 112 е пред срив, сигналите се попълват на ръка, системата не вижда нито номера, нито местоположението на сигналоподателя. Всичко това прави разговорите прекалено дълги, с много уточняващи въпроси, докато други граждани чакат да се свържат.

Стана ясно, че вече е предвидена обществена поръчка за телефон 112. Това обяви преди седмици министърът на вътрешните работи Валентин Радев.

От медията са изпратили запитване по пресцентъра на МВР, в което търсят отговор на въпроса защо понякога гражданите звънят неколкократно, без да им се вдига. Въпросите бяха изпратени до ръководството на 112, но нито една от двете институции не успя да ни даде отговор в рамките на деня. Остава въпросът надежден ли е телефон 112 и могат ли гражданите да разчитат на него при спешни случаи, при положение, че само за да се ти вдигнат чакаш с минути, а после минават още десетина докато се обработи сигнала. Понякога тези минути могат просто да се окажат фатални.